tisdag 18 februari 2014

Det börjar ordna upp sig...

Jomen det gör faktiskt det! I hate to admit it, men vi hade faktiskt satt ihop garderobsdelarna fel... Stress o inga glasögon hör ej ihop med ikeamöbler. Men nu är den så pass ihopsatt så den står på plats. Jag lurade ut exet på promenad ute i Grenåsa o sen började vi greja med den och då kom jag på vad som var fel. Sen gick det mycket lättare! Har nu varit ledig  månd o tisd å hunnit med en hel del. Körde 2 lass med möbler igår o gick en ny fin runda. Idag plockade jag ihop köksgrejor o tog med mig ut o stack sen ut o sprang. En riktigt fin runda som inte var så lång i o för sig, 5,2 km men jag körde lite intervaller med. Ljuvligt! Så det var premiärjoggingturen där ute o sen lagade jag lite premiärmat i nya köket å sen har jag plockat o plockat. Det sista nu attackerade jag sänglådorna, men då började Poppy tröttna o trampade runt på alla bräder o var ivägen. Det var liksom kvällsmatsdags. Så nu är jag i Åkerbydal å sover här inatt. Skulle vilja ha in telefonen där ute o gärna tv med för den delen. Har bara en skrällig klockradio. Det är nästan ingen mottagning alls där ute så mobben funkar inte. 

Poppy har boat in sig i kökssoffan. Bia bädden är precis till höger om soffan...
Idag har jag varit o hämtat tv-mottagaren å de kommer på tisdag och ska montera upp denna. Telia har messat idag o skrev att de plockat fram den från lagret - två veckor!!! Där går det inte undan minsann. 

Igår var jag med jobbet på bio, Hundraåringen. Den var väl trevlig, lite Forest Gump. Imon blir det klubben, tävlingsledar uppfräschning för lydnadslydnaden. Efter att ha varit TL o kört lydnaden sen jag var klar för nästan 20 år sen så blev alla på klubben plötsligt avauktoriserade. Hur gick det till liksom? Visst, det är lite nya regler o upplägg, men kör det en förmiddag då så är det klart! Nu ska det vara 16 timmar till! Men, men, ska passa på å köra lite lydnad i blasket så får jag se om hon är lite lugnare o tystare nu än för ett par veckor sen. 

I helgen ska vi göra ett ryck till med hundgården. Vi ska flytta den, det står inte bra där den står nu. Ska även göra den lite större tänkte jag, den blev lite liten med de galler jag tog med mig. Jag har fler. Vi ska vara några stycken som kan bära kojan till dit vi ska ha den. Sen så! Får nog alternera henne lite mellan Åkerbydal o Grenåsa. När jag har långa dar får hon vara i Åkerbydal så blir det som en inskolning. 

Nu ska jag plocka lite till o så måste jag sätta mig med jobbmail, inte riktigt vad jag tänkt mig, men skriver upp tiden. 

Tjo!