torsdag 20 februari 2014

Testat nya sängen!

Två nätter avverkade i Grenåsa. Första natten sov jag inte bra kan jag säga. Har misslyckats lite i min mätiver, hur brett å långt å högt allt är, t ex att madrasserna jag hade var 90 cm o jag gick å köpte en 160 säng o en 80 madrass. Då kan ju vem som helst räkna ut att min gamla madrass inte passade... Måste därmed alltså köpa en ny madrass. In till Ikea igen o ska kolla på en annan 80-madrass men en lite billigare variant, då skiljer det ju i höjd på dyrare respektive billigare. Nu har jag bokat kompisen M som följer med mig på söndag till Ikea, lånar ett släp där, köper 2 nya madrasser av den lite billigare varianten, tar med den gamla madrassen in o lämnar tillbaka den. Japp. Så får man göra. Har kollat. Jag har ju min Tempur madrass som jag ändå lägger över så då kvittar det ju lite kan jag känna. Min plånbok åxå. Fick besked om att soffan kommer tidigare än jag trott, den 10 mars! Gött!

Imon har jag bokat min jobbarkompis som ska komma ut o hjälpa mig o plocka o greja å sätta ihop å upp lite saker. Hon är en sån där ûberstrukturerad person så det blir nog bra! Förutsatt att jag kommer iväg hyfsat från jobbet, idag blev det väldigt sent för henne, typ kl 18, men vi har väl igen det en annan gång. Hon är ledig imorgon. På lördag kommer kompisarna H o P samt exet o hjälper mig o flytta hundgården. Ingen ras ingen ro. Är i Åkerbydal nu å plockar lite, kollar mail o har varit ute o gått en timme. Jag har ju fortfarande varken tele eller tv där ute o nätet till mobben funkar inte alls o hej å hå. Men det löser väl sig. har ett paket att hämta från Telia. Får se vad det innehåller. 


Nu ska jag ut o plocka, plocka, plocka. Jobb imon å det blir hårdkörning för jag vill gärna hinna hem i tid å få lite hjälp!

Tjo!

H