onsdag 12 mars 2014

Finns inte på kartan...

Ja det var inte lätt det här med att få telefon! Jag skulle fått tele förra måndagen, men då funkade det inte o jag ringde o felanmälde. Då skulle jag få den senast som igår. I måndags ringde en gubbe till mig från Realcom eller vad det heter och undrade vilket hus det var o vi diskuterade detta. Men så började jag bli lite tveksam, är han på rätt ställe? Jag hörde heller ingen hund som skällde för Poppy var i hundkojan hemma. Då visade det sig att han var på min gamla adress... Ja jisses. Då har han fått fel adress av telia o han undrade var jag bodde nu då å jag började förklara. Vänta lite, sa han, så jag kan hitta det på kartan, men nej, han hittade det inte. Vi diskuterade det fram å tillbaka o han envisades med att där jag bodde fanns inte med på kartan o inte heller Spexeryd som är en lite större by ett par km bort. Jamen, du svänger vänster där o kör mot den skylten där, förklarar jag o han upprepar som ett mantra att det finns inte på hans karta! Fasen va trött jag blir. Så då fick jag helt enkelt ringa telia igen å då visade det sig att min flyttanmälan hade missats att registreras... Dessutom hade jag fått ett riktigt skitavtal. Men nu var allt frid o fröjd o det var löst o hej å hå - men jag får inte telefon föräns den 24 mars... ja eller hur, sa jag då. Sannolikheten att det skulle funka känns ju minimal. Men jodå, det skulle funka bedyrade hon. Vi får se. 

Jag har äntligen blivit av med förkylningen o börjat springa. Sprang en runda i söndags efter jobbet, jätteskönt! Å en ny sväng igår. Det går inte fort men en början. Ska ju återgå till mina intevaller, men det får bli i sinom tid. 





Idag var det en kylslagen morgon, men har gått en lång sväng o faktiskt suttit i solen o njutit sen. Ikväll blir det bio med kompisen M o käk innan. Ska jobba tors o fred. Ser fram emot helgen! På söndag examineras vi i Lydnadslydnad som tävlingsledare. Ska bli skönt att ha det gjort, men måste läsa på lite till. 

Nu måste jag sätta fart! Har lånat lite internet en stund hos en kompis. 
Tjolahopp!