måndag 31 mars 2014

Lång helg till ända!

Har gått bra att jobba hela helgen, men det var som att tempot eskalerade allteftersom. Blev väldigt stimmigt plötsligt när jag skulle gå hem, allt på en gång. Nu har jag i alla fall fått sommardäck på bilen, skönt att ha det gjort. Skulle eg ha åkt till klubben o tränat, men det drog ut på tiden så det bidde inte så. Var dock hos Sussi o tränade igår, kanonväder och riktigt bra träning! 

Det blev ett riktigt race efteråt sen med grabbarna, den enda som var dyngsur var dock Poppy, det var väl så att i vattnet var det enda stället hon kom undan... Lydnaden gick ganska bra, körde igenom lydn klass, 1, jobbade lite med apporteringarna och framåts. Sen skött vi lite hemma hos Sussi, hon var lite för laddad, tog direkt ur henne ur bilen, oklokt av mig. 

I helgen bär det iväg till Anders på SM-satsnings kursen. Ska bli spännande! Måste köra igenom lydnaden ordentligt imon bara, i lite lugn miljö. Jag är härligt ledig så det ska jag ju hinna med! Ska pyssla  här hemma och i trädgården. På kvällen blir det bio med kompisen M. Traditionsenlig mat-med-bio när någon har fyllt år (dvs jag! ;-) Då bjuder hon. Funderar på The Grand Budapest Hotel, den verkar lite rolig. 

Lilla Poppan har inte fått göra så mycket idag, bara promenad. Så när hon egentligen var nattad (vi har en sån liten ritual... ;-) så kom hon o tjatade ändå, att hon var så HIMLA pigg. Så ut igen så blev det några race runt huset och så plötsligt när hon kom i full fart så hörde jag hur det small till, då sprang hon in med lilla tassen i en brunnslockskant :-(  Jag trodde först att det var väl inte så farligt, men hon stannade till o sen la hon sig ner och pep och såg helt förtvivlad ut. Hon har egentligen aldrig slagit sig så och i vissa lägen är hon ju väldigt tålig. Men jag satte mig ner o klappad om henne lite och hon såg så ynklig ut... Men jag fick röra vid benet, inga bekymmer och sen tog jag fram lite gottar och vips, så var det glömt! Dessa schäfrar... ;-) Men hon kan ju vara lite vass när det hettar till så det var skönt att veta att hon inte la på sin skärpa i det läget. Radar, min gamle, han kunde bli skitförbannad när det gjorde ont, då smällde det i luften, han som var världens snällaste annars. 

Nu blir det bingen, kommer nog sova gott o länge inatt...

Ett litet bidrag till dock!




Gullefjunet!



Svårt att tro att denna lilla söta kan vara ett sånt monster... ;-)
Gonatt!