onsdag 2 april 2014

Mycke motion nu...

Ja igår var jag ledig o jag tvingade mig till slut för att köra intervaller.... Det är inte kul, eller jo, det är det väl efteråt, men lite jobbigt innan man vet hur mycket blodsmak det blir! Men jag vill gärna bli lite snabbare å då är det the only way... Var mycket i trädgården igår o grävde upp landet, är så gott som klar. Poppy hjälpte till för fulla muggar, hon älskar o gräva - men - det gäller att få henne att gräva på rätt ställe... plötsligt så gräver hon som en galning o skvätter ut all jord på gräsmattan istället... crazy dog! ;-) Sen var jag o M på bio, sedvasnlig födelsedagsprocedur, nu bjöd hon på bio o mat, kaffe o chokladboll. Vi åt på Aqua, men det var faktiskt ingen höjdare, trots att vi var helt ensamma i lokalen så blev vi dåligt uppassade o maten var lite torr o smaklös. Nähäpp, det får bli 8 glas nästa gång. Vår snälle kypare där som vet vad vi vill ha o hur vi vill ha det! Vi såg The Grand Budapest hotel, den var väl ok, lite annorlunda, men min kompis gillade den inte. Men, men. Vi hade trevligt ändå! 

Lydnad skulle jag ju köra åxå o det gjorde jag. Testade av lite rutan å hon har ganska bra koll faktiskt, men kan ha en tendens ibland att gå in från sidan, men det är nog att hon tar till "rundandet", hon liksom förväxlar det. Sen var det fritt följ á la Lisette, dvs att vara lugn o ha fokus innan start o det gick väl hyfsat, vänstersvängar, kryp, apportering o plats som avslutning. Hon har riktigt fina apporteringar faktiskt, men jag får passa ljud förstås. Platsen blev lugn o fin, hon har ju laddat när jag gått ifrån henne, men inget sånt nu - skönt!

Idag har jag jobbat o det har gått i flygande fläng, för jag ville hinna ner på stan en sväng... ville ha nåt nytt till helgen o det bidde de, nya byxor, bälte o en slags blus/skjorta i GRÖNT av alla färger, men det blev rätt fint faktiskt. Ska prova det hemma lite åxå... när jag kom hem så hoppade jag i joggingpjucken (igen...) o stack ut på en långsam löptur, lite stel i benen idag måste jag erkänna. Joggad till gamla huset och hämtade min mountainbike o hem igen, det blev nog 12 km sammanlagt så till o med Poppan är lite lugn. Jag fryser mest just nu känner jag, så det får bli duschen. Brrr...

Här har vi Sussi o Allanbrallan! I helgen bär det av till Anders K, ska bli jättespännande!

Tjo!