fredag 18 april 2014

Gla påsk!

Ja mycke hund e det, fortfarande! Får ju passa på å köra lite hårt nu. Har bokat tid för op hos Maria den 29 april. Det har inte varit helt lätt att få till den tiden kan jag säga. Jobbet styr rätt mycket i mitt liv känns det som. 

Siv kursen var såååå bra! Vilken härlig tjej! Fått så bra tips, framförallt hur jag ska få Poppy "in the right mood" för arbete. Nu gäller det bara att få till det men mycket är på video så då kan jag ju alltid gå tillbaka till det o kolla samt mina anteckningar. Vi var alla supernöjda o vi har skrattat mycket o gott! Vi ska fortsätta träna tillsammans genom att vi fixar träningstävlingar varannan vecka. Max 5 moment var, tydligt nerskrivet. 


Här har vi Siv i undervisningstagen samt Lisette, Ing-Marie o Emma i djup koncentration! :-)
Vi hoppas kunna få hit henne snart igen!

Igår la jag ett spår till Poppan i lite ny terräng. Jag yrade runt som en vimsig höna visade det sig, både startade o slutade på samma ställe, typ... jag som skrävlar om mitt lokalsinne! Men hon redde ut det när jag bara fick styra lite i början, spåret hade blivit väl kort annars...

Idag var det tidig uppstigning å så gav jag mig av till Jessica på Motiverade hundar o träffade Sussi där. Shoppade loss för en okänd summa... Räkning skulle komma lovade hon, tror jag det! ;-) Poppy gillade sina nya leksaker, har testat både den ena o den andra!

Vi körde uppletande efteråt och det gick ganska bra förutom att Poppy fastnade med Tassenassen i halsbandet, Måste verkligen byta det. Hon haltade faktiskt sen, men hon är ju lite känslig åxå... slarvig matte! Sen var det dags för lydnad. Jag, Sussi, Lisette o Elinor. Blev jättebra träning, med fika till o med! :-) Alla nöjda o glada!

Lugn kväll med promenad o matlagning. Sjunkit ner i soffan o kollar på Twilight del 3. Är väl inte min cup of the, men jag har sett 1:an o 2:an. Får väl se hur länge ögonen håller sig uppe. Min kollega ringde från jobbet, hon misstänkte att hon hade blindtarmsinflammation... hon skulle till akuten efter jobbet så hon undrade om jag kunde jobba imon kl 7 för henne så hoppades hon att hon kunde ta kvällen. Det är vi vårdpersonal i ett nötskal... Men det är klart, ska hon opereras så funkar det ju inte. Nån måtta får det ju va! ;-) Men man antibiotikabehandlar ju faktiskt appendiciter mer o mer idag så vi får väl se. 

Jag har påskpyntat minsann! 


Glad påsk! :-)