tisdag 29 april 2014

Nyop Poppa...


Lilla Poppan! Tänk om man kunde prata med dom... Hade varit lite lättare då! Det är därför jag inte jobbar med djur känner jag, sjukvård alltså. Men allt har gått bra, en fördel för min ekonomi var att hon hade slagit av en tand o den var av vid roten o det röntgades o visade att tanden bredvid var det åxå en fraktur på så det fick de operera bort. Då gick ju det på försäkringen och delar av sederingen. Poppy har ju varit lite rund men nu har jag hållit igen lite på maten, eller egentligen har jag kanske inte det, men hon har inte fått så mycket godsaker vid sidan som hon fick av husse så nu är hon ju nästan mager. Maria sa att när hon skar så var det bara hud o bindehinnan. Hon behöver inte skära av nån muskelbuk utan kunde gå emellan o hon satte några extra stygn eftersom hon misstänkte att hon inte riktigt kommer vara så still...

När jag kom dit så fick hon premedicinering, men det var väl som att hälla vatten på en gås så de fick ge en dos till innan hon blev lugn. Nu ligger hon i biabädden i piper lite, men det är nog mer att hon är frustrerad än nåt annat. Ska väl prova o se om hon vill ha lite kvällsmat, känns osannolikt, men hon fick ju inget i morse. 

Bilen har gått finfint! Halvvägs hem så hittade jag äntligen farthållaren.... Har inte tagit mej tid o kolla lite saker på bilen när den står still liksom. Får väl pyssla lite med det här i veckan. Lite andra sysslor får det blir här hemma med. Ska fixa med mina papper o ekonomi. Har noll koll nu känner jag. Jag måste ju DEKLARERA med! Usch va tråkigt...Ta ett rejält städtag här hemma plus min gamla bil... Jocke som var med o kollade på bilen är ju en gammal jobbarkompis till pappa o vi har känt varandra sen jag o brorsorna var små. När jag sa det så sa han att " Du är ju precis som din far!" Ja det här med att städa bilen, ligger liksom inte i släkten... ska försöka ändra på det nu. Jag betalar lätt 400 spänn för att få den städad så skitig som den är nu... Men, men, som han sa, jag är ju faktiskt ledig nu några dar... ;-/

Men jag har ju en appelltävling o stå i med. Har väl inte riktig koll där än. Behöver en sökbana, ska ringa pensionärerna på klubben o se om de kan ordna detta. Lite annat är det ju med förstås, men det får lösa sig. The Boss, dvs Kjell är ju bortrest så det gäller att hålla ställningarna...




Men matte hade en skön dag i Halmstad. Beachen på fm o gick 2,5 timme längs havet på em. Käkade god lunch med Maria. Lilla Mojjan fick avlivas idag fick jag veta, Marias hund som jag lånade i väntan på Poppy. Hon fick nog inre blödningar efter metastasering i buken, väldigt blek slemhinna o trött o vinglig. Marias mamma o sambo har haft henne i några år nu. Lilla Mojjeti!


Nähä, nu ska jag se om lilla Poppan vill äta lite.