söndag 13 april 2014

Mycke hund nu!

Ja den här veckan har verkligen gått i upptempo. Övertid every day utan i torsdags då jag åkte på dsk-föreningens årsmöte, var helt enkelt tvungen att hinna hem i tid o det gick. Min kollega har varit iväg på annat så då får man liksom jobba tills man är klar. Men förutom en vansinnigt strulig torsdag så har allt gått bra. 

Både idag o igår har jag varit på klubben o kollat MH, Lisettes hund igår o Sussis Allan idag. Båda skötte sig finfint, men den stora starka rotweilern behöver nog en Poppy som is taking care of business om nåt scary händer! ;-)

Poppy har verkligen lugnat sig i alla fyra tassar nu å är äntligen riktigt rolig å jobba med. Tyst å fokuserad, precis som jag vet att hon verkligen kan! Precis perfekt timing med Siv-kursen imon! Har kunnat jobba med fria följet idag på ett bra sätt och kedjorna har suttit väldigt bra. Men hon är ju lite rolig, igår var jag ute o gick i skogen å jag gick o pratade telefon o var väl inte helt koncentrerad, men plötsligt ser jag att hon registrerar något å så hör jag personer ropar på sina hundar. Jag kallar snabbt på Poppy o plockar in henne. Då kommer det ett par med två aussie o vi börjar prata. Det är två hanar så vi tar sällskap och Poppy är ju väldigt stöddig på håll, men när vi sen släpper dem så blir det playtime. Hyfsat lugn lek o vi går o pratar. Plötsligt efter nån km ser jag Poppy halta rejält å så lägger hon sig ner o lyfter på tassen o sen gnäller hon av smärta. Nu hände ju en liknande incident för några veckor sen när hon sprang på brunnslocket så jag blev inte så orolig. Jag kollade lite o såg inget å sen fick hon komma upp igen i koppel å efter ca 10 m var hon ohalt å då släppte jag henne igen, de andra hundarna var kopplade. Men plötsligt så kom hon väl ihåg hur ont hon nyss har haft å då la hon sig ner igen å så blev det samma sak o sen gick det över o var borta! Dessa schäfrar... Men man kan kasta ikull henne o busa med henne med riktigt hårda tag o då säger hon inte ett knyst. Lite svårt att veta när det är allvar dock.... Söta!

Nu är vi lite möra här, har varit uppe sen kl 6 å jag hade lite svårt att somna igår så det blev sent. Men nu blir det soffan en stund innan jag ska tag i lite saker här hemma. Ska bli skönt att vara ledig i två dar till! Det gör absolut ingenting... Ska ju rensa i rabatten!



Tjo!
H