lördag 26 april 2014

1 styck bil - check!

Ja nu har jag bestämt mig, jag ska ha bilen. Ringde o sa det igår. Jocke som var med lyckades pruta 10 000 o jag lyckades pruta 1000 igår vilket jag är mycke stolt över! ;-) Jag är alldeles för mesig när jag ska köpa, men sälja är mycket lättare! Jag har ju liksom redan bestämt mig att jag köpt bilen å då är det ju så svårt att argumentera... Tålamod är väl inte min bästa sida alltid... Var hos brorsan idag o han skulle hjälpa mig med att greja med pengar å hej o hå, men det funkade naturligtvis så funkade inte det som det skulle, men min snälla bror lät mig låna pengar å så får vi fixa det i veckan. 

Ja igår var det ett himla farande, Linköping på förmiddagen å föreläste, sen drog jag raka vägen till Sussi som hade varit hemma hos mig o hämtat Poppy å sen drog vi direkt till Varberg o Anders K. Jag missar ju nästa lördag eftersom hon är ganska nyopererad då så vi körde igår istället. Jag körde 4:a kvartar o den första var väl ingen höjdare, för het o splittrad. Men de andra 3 var bra! Fokus på transporter mellan momenten, körde lite framåtsändande, kryp o störningar. Jag har råkat belöna hoppet lite för mycket för hon gör det så fantastiskt bra, så nu har hon blivit för het... men nu körde vi fokus o koncentration o då funkade det kanon igen! Matte måste ha huvet med åxå... ;-)



Badpaus på joggingrunda! Hon har råkat få lite våteksem i ljumsken o det är ju absolut inte bra just nu... Operation på tisdag o infektion is not good... Så igår kväll introducerades tratten. Det var ingen höjdare tyckte stackars gullefjunet... Hon kämpade nog i 10 minuter som en galning för att få av sig den men till slut gav hon upp ;-( Det blöder lite i mattehjärtat... Hon gick o satte sig i sin bädd i sovrummet o tittade på mig med en mycket olycklig blick... Jag släckte lampan, drog ner ögonbindeln å vägrade tänka på det. Jag räknade med att bli väckt hela natten, men nähäpp! Hon låg blickstilla hela natten! Vaknade kl 8!!! Helt klart rekord här i Grenåsa. Då inser jag att det är gullefjunet som väcker mig om mornarna. Tratten ska på ikväll med så hon vänjer sig, sen är målet att hon ska ut ur sovrummet. Hon får sova i köket. Hon håller på med nåt morgonpyssel, hon kliar sig fortfarande lite av fästinghalsbandet å hon fnattar o kliar o putsa o fejar. Hon är som en katt! Men - kl 5...

Imon är det elitspårtävling på klubben, Sussi o Anneli med flera ska vara med. Jag ska vara TL på lydnaden. Har varit där en sväng idag o kollat läget å körde lite lydnad o lite agility. Lite övertänd, men rätt ok. Körde fokusövningarna på agilityn o det funkade kanon. Hon har blivit för het där, särskilt i slalom, då har jag ljud på henne, men nu funkade det bättre!

Nu är det ju lördag kväll så det blir soffan o tv en stund. Pluras kök blir det lite slötitt på!

Håller tummarna imon för våra hemmaekipage! :-)

H