söndag 6 april 2014

Härliga helg!

Söndag kväll o helgen har varit hektisk med väldigt rolig. Anders kurs igår, en heldag med likasinnade, det var ett trevligt gäng dessutom. Vi är 6 stycken, jag o Sussi, Elin från Göteborg, Charlotte från Värnamo, Håkan från Vetlanda och Helen från Göteborg. Alla med samma mål, pallen på SM i bruks. Först fikade o gick igenom lite teori, inte så mycket nytt där för mig, men det var någon som inte gått för honom innan. Sen gick vi igenom "nyckeln", vi kollade på fria följet och tittade på några kriterier, ledarskap, relationen, samarbete, engagemang osv. Poppy kändes som en krutdurk, men jag vet ju att det lugnar ner sig. Jag kunde ha ute henne en stund under lunchen o körde igenom henne och jag hade kört en stund innan kursen så på em började hon bli ganska talbar. Då tittade vi på hennes fria följ o då framförallt starterna. Krutdurken då igen... Det är som en raketuppskjutning i starterna för hon laddar så, men vi fick till det hyfsat tycker jag o jag har verktyg att jobba med. Sen var det krypet, lite samma där, för het. Men då åkte mjukosttuben fram o körde näsa-mot-näsa å va fint hon kröp då! Metodiskt o lugnt! Det ska jag köra mer på. 

Vid 16 var jag tvungen o dra, skulle ju in till stan på lite party. Det började ju redan kl 18 av alla tider o då var jag ju absolut inte där. Men jag ringde o meddelade att jag var sen o det hade jag ju sagt innan. Vid kvart i nio anlände jag å råkade kliva in i värsta talet "...å nu kan vi även välkomna vår sista gäst, Helene..." "Tja, hej, hejjjjj..." Ja det var väl 25 pers där inne några mer, de flesta mindre kända... Men va tusan, det blev trevligt. Många goa skratt o mingelsnack. Det är egentligen inte alls min grej, jag är inte bra på att prata om ditt o datt med människor jag inte känner. Jag menar, vad är ok att fråga om? Vad har jag som är intressant o säga? Jantelagen kommer nog fram lite där... Men jag gaskade upp mig o pratade på, jag menar, frågar man bara lite så är folk rätt bra på att prata tack o lov. Stöp i säng vid 1-tiden. 

Idag hade jag o Lisette bestämt att köra lydn o spår. Riktigt bra träning! Vi pratade även om igår att kedja lite icke-lydnads-övningar. Så idag blev det "runda" å tramp på plattan. Sen var det ff förstås och MYCKET störningar. Hon klarade det riktigt bra faktiskt. Inkallning o saktagående blev det andra vändan. Avslutade med gärdesspår. Det blåste väldigt mycket så Poppy hade det ganska svårt med lite klurigheter i Lisettes spår, nån cirkel, ett trassel o lite annat. Jag hade lagt ett enkelt som hon tog efteråt å det gick bra!

Nu har precis kompisen Birgitta varit här o vi har fikat o gått en långsväng med hennes JR-hund, Tarzan. Han är lite blyg o försynt  å det har Poppy svårt för, hon kan verkligen vara värsta mobbaren! Skulle bara mosa på honom o mota honom o bära sig åt så vi fick ha några riktigt allvarliga snack om detta, hon lugnade sig, men höll stenkoll på honom hela tiden. Tusan va jobbig hon kan vara ibland! Men jag misstänker att hon är gaaaanska trött nu! 

Här är bästa låten just nu: 
https://www.youtube.com/watch?v=450p7goxZqg Den är underbar!

Söta monsterdoggen...





Det här låg på lagårdsbacken igår! Must be my secret admirer! ;-P 



Eller kanske lite troligare någons barn som har gjort lite fint! ;-)

Nu blir det viiila...
H