onsdag 23 april 2014

Vilket väder!

Idag har jag varit i Linköping på fm o föreläst. Åkte hem i solskenet o lovade mig att nu ska jag vila en stund... Gick en sväng med Poppan, alltså det där monstret, hon behöver sättas lite på plats. Jobbar på det. Sen, solstol ut o la mig i lä o sov en timme i solen. Har onekligen sovit i underkant sista tiden, har försökt att sova lite längre på morgonen genom att gå o lägga mig lite senare, men det är stört omöjligt. Summa summarium blir istället att jag varit väldigt trött. Men det känns inte som att det skulle bli några problem att somna ikväll heller. 

Efter sovstunden åkte jag o en kompis, Jocke, till Mullsjö o kollade på bilen igen. Det var jättebra att han var med kan jag säga. Jag har verkligen glömt all "krängar-teknik" kände jag! Han hade kollat upp bilen, dragit ut från bilregistret, ringt till kompisar som är bilsäljare o kollat läget. Han har ju själv jobbat som bilsäljare i 15 år så han kan nog sin sak. Stor social kompetens åxå hjälper ju till. Vi la ett bud i alla fall å de skulle fundera tills imon. De hade inte så bråttom att bli av med bilen, de kunde vänta osv, men vi får väl se vad de säger. Det behövdes ett par nya sommardäck och även vinterdäck i höst och det hade han kollat o det låg på ca 5000 kr för två par. Den är ju fyrhjulsdriven så man kan inte bara byta ett däck. Sen var det lite rost på en dörr och den ska servas om 500 mil. Ja, sånt som inte jag tänker på helt enkelt! Men den har väldigt fin färg... ;-P


Lilla Poppan har fått uppletande idag med 3 korridorer, det skötte hon galant. Lite tugg på vägen in, men jag får jobba lite på det. Nu ligger hon o gnager på ben, hon fick det igår å sen gick hon här o grejade utan att äta på det, men när jag kom hem efter jobbet igårkväll, då drog hon igång å då skulle jag gå å lägga mig. Jag kan säga att det inte var den vänliga blicken när jag tog benet...Monsterdoggen!

Imon blir det jobb igen o sen ska vi träna lydnad i Taberg. Det är nån marknad där, dvs störningsträning. Får se hur det går! På fredag blir det Taberg igen. I helgen är ju elitspårtävlingen så då blir det lite pyssel med den, både på lördag o sen några timmar på söndag förstås. Vi ska träna efteråt dessutom. 

Nähä, nu blir det lite surfning här o sen blir det bingen!
Tjo!