lördag 3 maj 2014

Stackars Poppan...

J


Ja usch! Tänk om man kunde berätta för djuren vad man har gjort å vad som händer.. Hon har fått en infektion i såret och det savar sig, blodtillblandat som ser lite geggigt ut. Hon tycker att det är vansinnigt äckligt när hon känner att det plötsligt rinner från såret å får nästan lite panik...Nu sitter hon i kökssoffan o punktmarkerar mig med blicken o är jättestressad. Hon testade även denna varianten i typ 5 minuter...





Inte dåligt... i en snurrfåtölj! Men Maria har skrivit ut antibiotika som jag hämtat idag . Hoppas på snabb effekt... å att det biter på hennes baciller! Annars blir det besvärligt! Hon har kunnat vara en del i hundgården tack o lov. Jag har lagt ut biabädden o den har hon legat i. Jag önskar jag kunde hjälpa henne här o nu... :-( Smärtstillande får hon åxå. Hon har svårt att ligga ner för då trycker det ju på såret.

Imon blir det upp i ottan. 7,15 ska jag vara på klubben o hålla i appellen. Haft lite annat att fokusera på så jag är lite sen känner jag! Men jag har kontroll på allt nu hoppas jag. Det är ju lite olika saker som ska klaffa o KjellBrell är bortrest så det gäller att hålla ställningarna! Poppan får följa med imon, kan inte lämna henne hemma från kl 6,45. Hon får vara i bilen under spåren å sen får hon väl "lalla med" så gott det går. Inte smidigt med tratt i bilen. 


Nu blir det vila framför tv:n en stund o tidigt i säng. Får se om jag får sova för stackars Poppy...
Gonatt!