torsdag 8 maj 2014

Ledighetskommitén!

Riktigt härligt att vara leeeeedii! Men stackars Poppan har det ju fortfarande jobbigt... Men nu börjar det väl gå mot sin ände med den här tratten. Hon är lite irriterad i ljumsken så jag hoppas att kunna ta stygnen på lördag o tvätta av henne ordentligt i Klorhexidinschampoo ett par dagar senare. Idag har jag varit på utvecklingsdag med jobbet. Jag åkte dit på fm o hem på em o Poppan har varit inne med tratt och det har funkat bra, men hon har svårt att låta bli stygnen utan tratt så det har inte blivit så mycket tränat precis. Nu är jag ledig tills på söndag, då måste jag jobba kväll, får inte in nån annan så hon får väl följa med med tratten på. Hon måste ju ha tratt på sig några dagar efter jag tagit stygnen. Men hon är pigg o glad i övrigt!

Lyckan är att vara utan tratt! ;-)









Imon ska jag till Pappsen en sväng. Han har nåt hus som han ska tömma o sälja grejorna tror jag å jag ska kolla lite innan om det är nåt jag vill ha. Lunch blir det åxå! Han är ju en riktigt gourmetnisse! Ska bli mumsigt! Poppan får följa med. Hon ligger hyfsat i bilen med tratten på, jag har tagit bort en dörr till buren så hon får lite bättre plats. Hon vill nog hellre följa med än vara hemma... Längtar till tratten åker av så jag kan köra igång igen. Skulle vilja köra en lydn kl 1 till sommaren. Ska väl anmäla till Rallytävlingen som är hemma i slutet av Maj, ska väl se så det inte krockar med nåt bara. 

Min ved börjar ta slut, måste fixa ny. Har fått ett telefonnummer till en bonde i grannbyn så jag ska kolla om han har å vad det kostar. Behöver lite torr ved åxå så jag kan elda lite ruggiga dagar här innan den färska veden torkar.

Nähä, nu är det snart Berg & Meltzer! Favvoserien!
Tjo!