torsdag 27 mars 2014

Min egen dag!

Haft en väldigt härlig dag idag! Sov rekordlänge i morse, till 7,30.. ja det är lite länge, men jag brukar vakna kl 05. Inte så skönt. Kl 10 hade jag bokat tid på Salongen för ansiktsbehandling, Lyx! Hade presentkort där och det var så skönt! Sen passade jag på att få massage, haft lite krämpor som fått sig en omgång. Sen tog jag tag i projektet, ny bil, eller bättre begagnad. Har funderingar på Skoda Octavia, Kia Ceed eller en passat. Men det är inge kul, jag vill bara ha en ny bil, klappat o klart. Har en Kia Ceed på gång. Min Mazda har lite krämpor som jag måste ta tag i och /eller sälja.

Lilla Poppan har fått sig en omgång träning idag. Sussi kom hit efter jobbet å så spårade vi, korta raka spår, ett par var. Gick riktigt bra. Poppy fick pinn-i-snöre so belöning och det var en hit! Hon blir som en attack-krokodil! Hon har slarvat med pinnarna lite o så har jag liksom glömt att köra det på ett tag. Bättring! Sen var det lydnad som gällde, jag Sussi o Lisette. Jag o Sussi började en stund innan Lisette kom från jobbet. Vi körde Poppy o Allan samtidigt. Nyttig störningsträning. Gick ganska bra faktiskt. Gjorde en plats åxå och nu har Poppy varit tyst när jag gått iväg efter senaste tipsen från Lisette, men nu ljudade hon lite när Allan gick upp, det blev lite för svårt, men det kändes inte som nån risk att hon inte skulle ligga kvar. Sen var det fokus på ff och kryp. Fick jättebra tips som jag ska köra på för att hon inte skulle ladda för mycket i starterna, Krypet var åxå mer sansat. Nöjd o glad!

Nu ska jag bara få till en tid för att operera henne, det visade sig inte vara så lätt dock... Maria opererar tisd-torsd och jag måste kunna vara ledig o hemma när hon är opererad. Sen har jag ju Anders kurs den 5:e o Siv kurs ett par veckor senare. Det får nog bli efter det. 

Söta Poppy ligger i Biabädden o har fokus på mig, jag har lagt upp ett lass glass som hon är spekulant på! Men den är MIN! Men tallriken får hon ju sen... ;-)

Söta!
Tjo!