fredag 28 mars 2014

Vår å vardagslyx!

Ja idag är det inte vilken dag som helst utan idag är det faktiskt min födelsedag! What ever, kvittar ju egentligen, men man får göra vardagen lite till en fest ibland. Trots att jag fick pallra mig iväg till jobbet ikväll. Gav mig ut o sprang på morgonen, men jisses vad segt det var. Ok, det är backigt här, men idag tog det emot. Blev lite stopp med, träffade en kompis på vägen å så ringde telefonen o hej å hå. Kändes som jag lika gärna kunde varit hemma. Men det var skönt ändå. Påtade i trädgården, städade OCH körde plats med Poppy. Går bättre o bättre faktiskt. Nu kan jag gå ifrån utan att hon piper. Hon blir så himla laddad när inte "flocken" håller ihop, den lilla kommisarien. 

Jag har ringt på en bil idag, den står i Örebro, ska ev kolla på tisdag. Den står hos en bilsäljare där o om jag vill ha den får jag ta hem den sa han. Jag måste ju stimma med pengar å sånt, det är ju på nåt konto på Nordnet o jag har ju noll koll där, åxå känns det som just nu. Ska prata med brorsan som har koll på det hela. Sen är ju frågan, vill jag lägga typ 80 av mina besparingar på en bil som jag vet att jag är en slarver med? Eller ska jag privatleasa? En kompis gör det o hon är jättenöjd, men då ska man ju ut med 2-3 000 i månaden beroende på typ av bil, men då ingår service o sånt som kan krångla vad jag förstår. Jag vill ju bara att den ska gå. Jag får ju tänka till lite så jag inte rusar ista, det går ju rätt fort ibland, särskilt om jag tycker att det är tråkigt, då ska det ju bara ur världen. Får hålla i mina hästar. 

Imon blir det upp i ottan, börjar kl 7. Har inget alls planerat för kvällen, får se om det dyker upp nåt! Ska nog ta en springtur till imon, det brukar gå bättre efter jobbet, är lite på hugget då! Lydnad i trädgården får det bli åxå. På söndag är det ju sommartid o Tack O Lov så börjar jag inte kl 7. DET är segt!




Har varit o klippt i luggen igen... Får spatt på håret. Med lugg?

Utan lugg?
 
Lugg får det bli. Bra att gömma sig lite under! ;-)

Fick mail från brorsan att jag skulle få gå nån föreläsning i maj, en kille som jag tror heter, David Bettinger från USA. Brorsan var över där o lyssnade på honom o var helt såld. Men jag har noll koll där med vad han pratar om. Men det kan ju bli trevligt! På nåt sätt så är min plats betald vilket ju är himla bra! De brukar inte vara gratis de där människorna.


Nähä! Nu blir det natti. Ser fram emot en solig helg med vårkänslor! :-) Dock på jobbet, men ändå!
Tjo!