måndag 24 mars 2014

Äntligen!!!

Med telefon OCH internet! Känns skönt. Lite trött på att behöva gå ut o surfa o prata i telefon, det är ju inte alltid väder för det... Jag har boat in mig finfint här i Grenåsa, börjar landa i att allting är på plats o min själ har landat här åxå! Känner mig härligt tillfreds med livet måste jag säga! Poppy verkar åxå trivas, hon är i hundgården på dagen o jag har försökt att komma iväg hem lite tidigare för att korta ner dagarna för henne. Det har väl fungerat hyfsat. När jag säger "kojan" till henne så far hon iväg i fart o in i kojan i alla fall!

Hon har i alla fall gått in i nån annan fas nu, hon är lugnare, inte så pipig o kan hålla ihop mycket bättre. Har kunnat köra lydnad igen vilket känns jättekul! Litet bakslag idag dock, var på Attila o det var mycket folk där o det blev för svårt för henne, hon varvade upp o blev Kommisarie Poppy igen o skulle styra upp hela helvetet. Det var bara att gå av planen o sätta henne i bilen och vara nöjd där. Hann köra en halvtimme med henne i alla fall. 

Annars är vi ute å upptäcker omgivningarna! Det är så vacker här. Haft en hel del besök som jag vallat runt i skogarna. I fredags var brorsorna å pappa här o vi hade riktigt trevligt! Det är så kul att vi trivs i varandras sällskap nuförtiden efter ganska många år med rätt tuffa konflikter från barndomen, men som satt i säkert tills jag var i 30-35-årsåldern. Men jag har faktiskt en hemskt rolig o härlig familj! Kul att sitta o prata om alla äventyr de där har gjort, både brorsorna o pappa. Det ligger i släkten kan jag säga. Fick fina presenter åxå, nya lakan å handdukar. 

I torsdags var det vinklubb vilket var mycket trevligt, lite nytt folk varje gång så man vidgar sitt nätverk! Kul! I lördags var jag inne i stan på kvällen med kompisen Marie o gick på bio o käkade sushi, skulle gått en pubrunda åxå, men vi pallade liksom inte! Ska på mingelparty hos henne om ett par veckor, får ta igen det då! Ska föresten ner till Anders K o träna den 5 april i nån SM-satsning han har, jag o Sussi. En träff i månaden ska det bli. Ska bli spännande. Vi kan nog behöva lite pushning mot lite organiserad träning så det inte bara blir ett lallande i skogen. Måndagen o tisdagen efter sen är det kurs för Siv Svendsen o det ska bli spännande! Har prel bokat en tid för att sterilisera Poppy hos Maria i mitten av april. Hoppas att hon lugnar sig lite med det!

Nu blir det lite surfande här innan det blir bingen! Poppan har redan däckat! :-)






Gonatt!