lördag 15 februari 2014

Lagen om alltings jävlighet...

Alltså, när det bestämmer sig för att strula så gör det ju det ordenligt. Små saker o större saker som havererar min tidsplanering och planering överhuvud taget. Några exempel. Vi körde möbler och jag fick hjälp av exet att bära å kånka. Ett stort ekskåp skulle in o det var snöoväder. Vid entrén så är det ju en farstu o sen en vinkel direkt in i köket och typ 2,10 i takhöjd. Inte lätt att få in det där! Till slut fick vi in det, pajade en lampa på vägen, bröt av ett av skåpets ben o hej å hå så då kunde jag ju inte ställa upp det... Köpte ju värsta fina lampan till köket, så fin, men - den är liksom för lång! Den har nån slags hissanordning i nåt flätat metallsnöre o en vikt-grej som gör att den stannar där man vill - men, det går inte att korta den så mycket så jag kan ha den i mitt låga tak. Får vistas i skyming lite till tills jag hittar en ny å så får jag lämna tillbaka denna. Det är ju även en kontakt i taket till lampan, men dels är den satt "på fel håll" så sladden får liksom gå "runt" för att få dit den. Jag vågar inte byta det, för dålig elkunskap liksom. 

Efter en massa letande på blocket efter en garderob kröp jag till föga o köpte ett klädskåp på Ikea. Sussi o Hasse var med mig ute idag o hjälpte mig att sätta igen verandadörren som var otät och sätta upp staketet till hundgården samt skruva ihop sängen och sen kastade vi oss över klädskåpet, å då var det liksom fel på det!? Bilden på bruksanvisningen stämmer inte överens med de delar vi har! Jag får krupp på detta. Vi stod länge alla tre o granskade detta o vände o vred, två smarta kvinns o Hasse som är snickare. Jag dubbelkollade kartongerna om jag fått rätt å det hade jag. Jag fotade det å ska in till  Ikea imon å ta en dust med dem. Visst, det är väl bara att lämna tillbaka, men alla kartonger är nu slängda o det är glasdörrar o delar till förbannelse. Tungt som tusan var det åxå! Så nu kan jag fortfarande inte få in mina kläder nånstans! Grrr... Så här ser det ut: 

 Skruven till vänster passar ju, men inte den till höger å det går verkligen inte att vrida o vända på det på annat sätt! å ingen annan del passade. Det är likadant på den andra bilden. Suck...
 Ja, ja, efter att ha tillbringat några timmar från kl 8 på morgonen så kastade jag mig iväg hem till Åkerbydal igen å hämtade upp exet som var snäll å följde med i snöstorm till Rydaholm för att hämta hundkojan. Det gick helt ok dock som tur var. Vi fick av den själva åxå i Grenåsa, men där jag tänkt ha den känns inte alls bra, så nu måste vi flytta den å det får vi göra på lördag. Så nu blir flytten skjuten en vecka till, eller kanske inte, kan ju lämna Poppy i Åkerbyal på morgonen. Får se hur jag gör. Ja detta är bara axplock av allt megastrul - men - jag har fått ledig på måndag i alla fall så nu har TVÅ lediga dagar å strula med allt detta! Ska attackerar posten igen åxå, och Telia. Behöver köra lite resterande möbler o grejor åxå. 

Längtar verkligen efter att få landa i detta så jag kan få lite ro i min själ. Återta min egen o Poppys träning igen. Har inte sprungit på 2 eller 3 veckor nu. Men nya marker ger ny inspiration!

Nu ska jag sjunka ner med en god bok o sen ha sovmorgon till 8 imon i alla fall innan jag kör mitt sista kvällspass. 

Gonatt!