onsdag 12 februari 2014

Utforskar nya marker!

Packade på fm o åkte ut o lämnade en del. Sen gav jag o Poppan oss ut till skogs åt ett annat håll än vi gått förut. Har ju god hjälp av lokalsinne och lite kännedom om trakten så vi hittade en jättefin runda. Kan tänka mig runt 8 km o ganska så backig. Blir perfekt joggingrunda alt. cykelrunda sen! Jättefin skog med mossklädd skogsväg o upp på höjder o utsikt över fint landskap. Underbart! Så det blev inte så mycket gjort i huset idag för sen åkte jag hem o fixade lite lunch  å sen drog vi till Borås o shoppade en bokhylla, ett sideboard o ett soffbord. S var med som lite bärhjälp. Jag har släpkärran tills imon så då åker vi ut o lastar in samt tar med oss de möbler som jag ska ha med mig. Så imon blir det operation montering och upp-packning! Får nog lite besök åxå, Bettan som tipsade mig om huset och Maud skulle komma förbi så då blir det hårdkörning så jag hinner fixa till det! 

Lilla Poppan har fått lite fritt följ-träning under promenaden samt lite bra anti-vilt-träning. Jag fick stanna o prata i telefon o då stack det upp en hare 7-8 m från oss o Poppy i attackställning med stannade direkt. Bollen blev en go belöning å den var jag glad för att jag hade när hon skötte sig så fint. 

Ledighetsprojektet i helgen verkar skita sig så jag får nog jobba, fred-månd, men jag hoppas att jag i så fall kan hämta kojan tidigt lördag morgon o sen att Hasse o Sussi kommer på senförmiddagen och/eller söndag morgon/fm. Jag kan nämligen byta så jag jobbar fre, lö, sö kväll. Skulle egentligen jobbat lördag dag. Jag har fortfarande inte hört nåt från den där postchefen som skulle ringa mig och inget från Telia heller när de kommer ut o fixar till tele o data. Men visasat har ringt, de kommer den 25 o installerar parabolen å då ska det funka. Nu gäller det bara att få hundkoja på plats sen är det utflyttningsbart. Måste ju kunna "skola in" Poppy lite i kojan innan jag lämnar henne lite längre tid. Får väl sätta henne i Åkerbydal om det blir lite längre dagar. 

 Lite platsliggningsträning på gårdsplan!

Natti!

H