lördag 8 februari 2014

Dessa böcker...

Strategin är att fylla 10 kartonger, åka o lämna, plocka upp o sen åka å fylla på igen. Det går helt ok. Säckakärran är min räddning! Jag har en liten bit o gå från bilen till huset så det blir tungt o bära! Böcker är ju värdelöst att ha när man flyttar! Men jag tycker om att ha dem... Men bra kvinna reder sig själv! Brorsan med fru kom förbi på förmiddagen på en husvisning. Jag hade köpt fikabröd o allt - men - glömt kastrull/varmvattenkokare/kaffebryggare... Ja, ja, Det blev mineralvatten o kardemummakrans! Fick bra tips om hur jag ska möblera o sånt, Åsa är ju i möbelbranschen så det var god hjälp. Inte riktigt mitt gebit. Jag vill liksom bara ha det fint!
 
 Mitt samvete tog mig o Poppan ut på långpromenad o så la jag ett spår som låg under tiden. Spåret gick kanonfint faktiskt, men lite väl fort. Men hon missade inga pinnar, varken den dyngsura som jag bara lyfte upp o la ner eller de andra. Men vid ett tillfälle när jag kom lite efter så tyckte jag hon tog nåt i munnen, men jag såg inte säkert o jag hade fullt upp å stå på benen, så vi rasslade vidare i skogen o plötsligt såg jag att hon hade en pinne i munnen! Lurifaxhund!

Efter spåret stack vi iväg o skulle känna på lite lydnad. Min förhoppning var ju att hon skulle vara lite lagom i temperament efter spår o långpromenad. Men det funkade så där. Hon har sitt konstiga efter-löp-beteende. Hon är ganska het men kan/vill inte fokusera på det vi ska göra, lallar iväg å ska nosa på nåt, käkar snö å då får jag locka/tjata på henne så att hon kommer återigen å då är hon för het. Krypet är en katastrof just nu. Förstår faktiskt inte varför jag överhuvudtaget testar det, men det är väl en förhoppning om att hon ska vara "normal" men jag får nog vänta några veckor till! Ska räkna på när hon ska ha sina valpar som hon tror hon ska ha, så jag kan boka en tid hos Maria för sterilisering. Så får det bli. Det kanske blir lagom i tid med så jag hinner landa i min nya lya. Behöver ju vara lite ledig då eftersom hon måste ha tratt på sig å det funkar ju dåligt med hundgården. Ska läsa tillbaka i min blogg så jag har lite koll på hur hon varit i de olika perioderna efter löp. Det är ju lite därför jag skriver det här.

Söt är hon i alla fall!
Hennes favvo-ställe, att stå i trappan o tigga "trappgodis" som finns ovanpå en garderob som är till höger. På det nya stället finns det dock ingen trappa på samma sätt, får hitta nåt annat ställe för henne. Hon är ju lite för livlig när det kommer nån, hon behöver vara uppe på nåt så hon har liksom en uppgift. Det fixar sig. 

Nu ska jag fortsätta surfar runt efter garderober...

Tjo!
H