söndag 9 februari 2014

Besöksdag! ;-)

En trevlig dag med flera besök till min nya bostad! Först åkte jag, Sussi o Hasse ut med grindarna till hundgården. Jag har konstaterat att där jag tänkte ha den först kunde jag inte ha den, det var alldeles för blött. Efter lite velande hit o dit så blir det nog så att jag har den en liten bit från huset utanför tomten. Jag vill inte ha henne precis inpå eftersom hon är lite skällig och om de som äger huset är där så är det ju surt om hon står o gapar. Hon gör inte det här hemma längre, men det är ju lite passande innan hon är tyst. De kommer ju inte vara här så mycket så hon kommer väl inte vänja sig på samma sätt. Jag har ringt o beställt en koja, 3 700 spänn... jisses det plockar på det här! Men det känns lite viktigt att få det på "mitt" sätt nu så att jag känner mig hemma o trivs. Poppy fick ta ett race med grabbarna efter lite gofika! Det är verkligen "race", morrar o skäller o blir lite förbannade på varandra. Tuffa tag men det passar nog dem allihop. 

När de åkte så kom nästa gäng, kompisen Marie och en stund senare Helene å Pär. Mobiltäckningen är nada så att beskriva vägen är en utmaning o att hitta efter den vägbeskrivningen är nog värt en guldmedalj... inte så svårt att hitta egentligen men när bara hälften hörs! Fika o husvisning o så kom även husägarna å vi flyttade möbler o Pärry fick hugga i. Skönt att få undan deras så jag kan få in mitt. Det var ett stort mastodontskåp i mörk ek som de var lite tveksamma om det ens gick å flytta, har väl stått där i evighet skulle jag tro, men jag tyckte inte det passade in med mitt o där behöver jag ha en bokhylla till mina 1 miljon (känns så i alla fall när jag burit dem...) böcker. Vi kunde i alla fall plocka isär den å få upp den på vinden. Lite andra söker löste vi åxå å det känns bra. 

När de åkt så kom nästa besök! Magda o Mikael. Gofika o prat! Härligt! Jag kan inte säga att det blivit så mycket gjort idag, men så är det. Har faktiskt slumrat en stund framför tv:n i em (i gamla huset) så nu ska jag sätta fart igen. Hamnade dock på blocket istället. Letar bokhylla, Billy i ek tänkte jag. Ikea får det bli imon, får sällskap av min namne, Helene. Madrass, garderob o säng är det tänkt. Ska åka o kolla på fina soffan åxå, ska grunna lite på om jag ska lägga de pengaran eller köra en snålvariant där med (blocket). Men soffan jag kollat på var underbart skön! ;-P Har verkligen inte lagt pengar på möbler på massor med år (säger min köp-hjärna) men å andra sidan kommer Poppan vara i den (säger min snålhjärna...) Filt till Poppan? Ja ni ser hur det är...

Nej nu ska jag packa igen, fyller 10 kartonger, kör ut å packar upp. 

 Lilla köket!
Tjo!