måndag 10 februari 2014

Shopping!

Ja kära nån vad jag shoppat idag! Hade stöttning av kompisen H som nog var lite smått chockad över shoppingivern... När jag väl bestämt mig för att jag ska ha en viss grej så är jag ganska snabb till handling! Det bidde i alla fall följande: En ny dubbelsäng och en madrass till denna, jag tar med mig en madrass från befintlig säng. Det var nära att det blev en garderob åxå, men jag måste mäta en gång till. En jättefin kökslampa och en dito matta till köket, bestick, durkslag som var åxå väldigt fint, liksom i rätt stil! ;-) Hur viktigt nu det är på en skala...lite annat småkrafs, samt en soffa! Den var verkligen ljuvlig att sitta i! Det är en tre-sits o två av sätena går att fällla bakåt o den var så där mjuk o go - men - det är 10 veckors leveranstid... men jag har två fåtöljer så länge. Nu behöver jag bara en garderob till o en bokhylla. Låter som jag inte hade nåt innan, men jag har haft två bokyllor, en sån där Expedit, men den har lite skavanker å sen tycker jag inte den passar o sen jag jag haft en "pinnbokhylla" som jag inte heller vill ha. Så är det! Men bokhylla ska jag hitta på blocket, typ Billy. 

Den här garderoben funderar jag på!
Å jag behöver en bokhylla...
Nej, jag har inte läst dem alla! ;-) Har lite å göra alltså... Men det är väldigt många jag VILL läsa! Väldigt skönt att vara pluggfri kan jag säga å inte ha det över mig åxå. 2,5 år räcker långt i att vara plugg-mätt. 

Lilla Poppan har fått gå lång promenad idag i Grenåsa naturen! Det är så vacker där! Böljande ängar o skog o ganska backigt. Passar mig finfint. Nu ska jag bara invänta telefon så jag kan koppla in nätet o bli nåbar där ute, tv, en satellitnisse ska komma ut när jag får hem grejor å så ska jag diskutera färdigt med posten om att det inte är ok att gå å hämta varken post eller jp 2,5 km bort om man kan slippa. Grannens brevlåda är där nu, men nu är vi ju 2 på ungefär samma adress plus ett hushåll till några 100 m längre bort. Nån chef där skulle ringa mig imon. 

Nu ska jag fortsätta med mitt blocketletande!
Gokväll!