onsdag 5 februari 2014

Vad grejer jag har...

Ja hjälp! Nu ska alla grejor ner till 2 rum o kök med väldigt lite förvaringsutrymmen... Det blir inte lätt! Å va böcker jag har! Lite ångest för detta har jag måste jag erkänna. Packade 10 kartonger igår, å det var endast 2/3 av en bokhylla och ett ekskåp med finporslin. 10 kartonger!!! Lite handdukar blev det visst med, men ändå! Var ute o kollade en sväng idag. Värmen var på o vattnet åxå. Men inga ytterlampor eller nåt så det var kolsvart, men snön lyser upp förstås. Får ha nån ytterlampa med nån lysdiod för mörker, finns visst såna. Jag mätte o grejade lite idag. Vardagsrummet är stort, 6,5 x 4,5 m. Sovrummet är litet, 3,5 x 3,5 m. En dubbelsäng är ju 2,20 så det blir lite trångt! Dessutom är det fönster på två väggar som sitter lite lågt och en dörr på de andra två väggarna. Jag sätter nog igen en dörr faktiskt, det funkar liksom inte annars. Jag vill ha en säng med gavel eftersom jag ofta sitter upp o läser innan jag somnar. Ny säng vill jag ju ha med ja, eller en bättre begagnad går bra. gärna med möjlighet att förvara under sängen i såna där hurtsar. Ska kolla upp det. 

Hittade värsta goa soffan på Mio åxå! Men den var lite dyrare än vad jag tänkt mig. Får se om jag ska slå till. En kompis skulle flytta o skulle byta en del av bohaget, så då kanske man kan lösa det så lite tillfälligt tills man vet lite mer vad man vill ha! 

Poppan får lite paus nu från träningen, motionen självklart, men fokus får bli på annat nu. Hon är go o gla, men lite lugnare inne än vanligt. Kinkig med maten, går fram o luktar på den å sen så riktigt ser man hur hon liksom grimaserar o går undan. Till slut brukar hon dock äta upp det. Men hon är otroligt sugen på våran man! Blir helt galen när vi ska äta å börjar ta fram nåt! Inga bekymmer när vi väl äter för då ligger hon i biabädden, men man får passa så hon inte stjäl nåt när vi gör iordning. För på bänkarna o bordet får man ju vara med framtassar o nos - NOT! Men det skiter ju hon i...

Nu ska jag googla på smarta förvaringar... kan nog behövas!

Gokväll!