måndag 1 juli 2013

Ledig dag o nedräkningen fortsätter..

Nu har jag bara 14 arbetspass kvar... ;-) Så skönt! Är ledig idag eftersom jag jobbat i helgen o vaknar till fågelkvitter o strålande väder! :-) Härligt! Var på lite kalas igår, brorssonen fyllde år. Jag var väl hemma vid 21-tiden å sen gick jag med Poppan o körde lite lydnad. Hon var rätt taggad kan jag säga. Inte helt optimalt för mina tänkta moment - fritt följ, kryp o plats... men vi redde väl ut det hyfsat. Har fått krypet att bli lite väl hett, måste få henna att tagga ner lite. Hon laddar för mycket o tänker inte på tekniken. Blir lite skutt bak, men en sak som jag har nytta av här är att hon kan dra sig ifrån gotten, och det gör hon. Hon kan lyfta sig upp mot gotten å då försvinner den o då sänker hon sig direkt o då kommer belöningen. Fokus ska vara att trycka sig neråt.

Min bror med familj har en supersöt katt! En Ragdoll som heter Candie. Här är hennes favvo-plats


Fast hon låg inte där länge...hon är bara 1 år (eller yngre!?) kommer inte ihåg, men det är mycket bus där!

Idag ska jag träna spår med Sussi på em o sen lydnad på klubben. Då kanske monstret har taggat ner lite till lydnaden. Jag ska hålla på här hemma, ska försöka montera ner mitt skrivbord så det är lite lättare att bära ner. Tungt som skam. Ska röja lite allmänt här hemma. Sen är det jobb tisd-fred. Ska lyssna in lite sommarpratare åxå!

Ha en skön dag!
H