fredag 28 juni 2013

Två klubbar avverkade!

Det bidde ingen träning på Forserums BK utan det blev augustikannan istället. Störningsträning och kommendering med Gustav blev fokus. Vi var lite TL till varandra och det var bra. Hundarna fick jobba för att fokusera på rätt saker. Poppy har mer o mer fallit på plats i ff och håller positionen bättre o bättre. Hon kliver fram för mycket när hon blir för het, t ex när någon kastar en boll eller om hon blir lite laddad på en annan hund. Hon var så söt när jag stod bakom Gustavs hund, Max som skulle göra fjärren. Poppy satt jämte mig och när Gustav sa sitt så sträckte Poppy upp sig för att liksom visa att "Jag sitter ju redan!!" När han sa ligg så la hon sig, osv. Vad gör man inte för en gotte!? En plats blev det åxå. 10 hundar eller nåt o jag låg på kanten. Jag stod i koppel. Men det känns inte alls som om hon skulle gå upp. Förväntan på belöningen har för tillfället landat helt rätt. Ska bara flytta den förväntan lite mer utanför plan. Lite otålig kan hon dock vara, men det är ju sån som hon är till sin "person" så jag tror att det kommer lugna sig.

Igår var vi på Mullsjö BK. Jisses vad knott det var! Jag blir galen på dem, inte så mycket att de biter mig, men de flyger in i ögonen! Jäkla kryp. Det var jag, Anneli, Gustav o Carina. Jag säger alltid att jag ska jobba med ff, för hon kan ju bara tre steg ;-) Det stämmer ju inte riktigt längre. Nu kan hon gå riktigt fint, ibland faktiskt ett helt program. Hon tappar fokus lite ibland, men håller positionen. Jag känner att jag släpper igenom det lite och jobbar mer med att hon vill hänga med och inte plogar. Det känns som ett större problem. Så igår fick jag en uppgift. Hur många meter har jag som mål att gå rakt fram i ff? För det är oftast där som hon tappar. Då sa jag att till nästa gång ska hon kunna gå 10 m. Då testade vi det o då kunde hon ju redan det... men det är ju lite dagsformen som avgör. På bruks SM var visst ff en raksträcka på 100 m bland annat. jisses vad tråkigt! Där är vi ju inte nu så fokus är på 1:an för tillfället o appellen. Budföringen körde vi med. Nu går hon som en pil till mottagaren och hittar gärna på lite på vägen till mig... Får lägga lite mer roliga belöningar hos matte helt enkelt. En plats i 5 min bidde det åxå med de andra hundarna, samma förfarande som dagen innan. Hon skötte sig fint trots att matte hade ett knott-spel o viftade hysteriskt med armarna. Bra störning tänkte jag. Alla var nöjda o glada o bitna när vi till slut åkte hemåt!


Jag hamnade på lte rea ska jag tillägga. Roupés har värsta utförsäljningen, mycket herrkläder i o för sig, men jag fick med mig strumpor o en North Face jacka för 300 kr! Nöjd!

Idag är jag ledig o ska greja lite med både det ena o det andra här hemma. En sväng till stan blir det åxå tänkte jag o lite hundträning. I helgen ska jag jobba.

Tjo!
H