tisdag 18 juni 2013

Ofrivilligt ledig!

Halsontet eskalerade så det bidde inget klubben på måndagkvällen. Gick en lugn promenix istället o vilade. Insåg på kvällen att jag hade 38 i temp o mer halsont så jag ringde kollegan å meddelade att hon fick kampera själv imon. Så idag har jag varit ledig o vilat hela fm. Legat o läst, senaste Harlan Coben "Stanna hos mig" heter den. Bra bok! Fick lite liv i kroppen efter lunch o fortsatte rensa på kontoret, men hamnade ganska snart i gamla foton. Har en hel korg med kort och det var roligt att kolla igenom!

På em frågade sambon om jag ville följa med till Skillingaryd där han hade ett ärende. Jodå, det kunde jag ju! Ringde snabbt Sussi som kom med grabbarna, sen blev det 2 h lydn träning i värmen. De höll bra hundarna. Poppy fick köra inrop på plan, ff och vänstersvängar i första svängen. Hon är lite rolig. När jag säger "här" när vi går in på plan så är hon som en såskopp. Men när jag sen säger "Fot" så sätter hon sig fint o fokuserar direkt. Sen kan hon vara för het på starten även om hon inte såg ut så innan. Men hon höll sig i skinnet bra idag. Riktigt duktig faktiskt! Börjar nästan fundera på att titta i tävlingskalendern... Men det var ju som sagt rätt störningsfritt. Den lilla detaljen har vi ju åxå. På nästa pass körde vi inkallning, returneringsövningar, tandvisning o budföring. Hon segade sig lite på den släta inkallningen. Hon tycker det är mycket roligare att köra ink med ställande. Lite kryp förstås blev det med, lite het, men rätt ok. Avslutningsvis blev det en plats. Först la jag henne själv och då kom Sussi in med Ylle och la honom bredvid och stod kvar. Det skötte hon finfint. Sen blev det en plats till och då satt Sussi med Ylle och klappade honom och han rörde sig lite fritt. Sen gick hon iväg framför näsan på Poppy (nästan ;-) och hon låg kvar så fint. Mattes nerver börjar nu åxå lägga sig vilket är 100 % skönt... Det har ju varit ett ganska laddat moment! Stort TACK till Anneli för hjälp och idéer! Så glad för det!


Så här trött hoppas jag hon är nu! ;-) Det är jag i alla fall

Natti!