tisdag 25 juni 2013

16 kvar...

Arbetsdagar alltså! ;-) Räknar ner. snart har det ju gått en vecka å då slog det mig hur fort den veckan har gått å då kommer ju min semester gå lika fort!?! Men det är ju bara tisdag idag... ;-P Sen tänkte jag - vad knäpp jag är! Jag gillar ju mitt jobb! Men det är skönt i vara ledig åxå.

Idag har jag cyklat till jobbet och väl hemma så stack jag o Poppy iväg med bilen o gick Ubbarpsrundan som är ganska mysig. Jag lade ett spår innan och tog det efter rundan. Det var både en cirkel på ca 30 m och zick-zack igen, å nu klarade hon det fortare än förra gången. Det var ju heller inget gammalt spår o lega som störde. Men det är fantastiskt hur de kan följa ett spår och välja att fortsätta i samma spår utan att byta till det färskar (som i cirkeln) Den var på kanske 15 m så tidsskillnaden var ju mininmal. Det började regna rätt rejält när vi var färdiga så vi hoppade den tänkta lydnadsträningen å åkte hem istället. Hade grannen på besök som har semester o vi åt kvällsmat som sambon fixade och jag fick provsmaka ett vin som han hade med sig som heter Motorhead! Det var faktiskt jättegott! Jag hörde ett reportage om det på radio, de hade gjort ett öl åxå, men det skulle vara det absolut starkaste ölet och det hade smakat skit. Men vinet skulle vara ett riktigt gott vin och det var det!

Imon ska vi träna i Forserum tänkte vi, jag Sussi o Gustav. Då blir det fokus på lydnaden! Körde hemma igårkväll o hon var ganska laddad men skötte sig. Får fortfarande jobba med vänstersvängarna då hon tycker att hon kan kolla lite annat, men det går bättre. Lite platsliggning o läggande körde vi åxå o det gick bra. Fick ett ryck igår med o köpte växter o blommor o satte i krukor hemma. For runt som ett skållat troll o planterade när jag kom hem, får väl se hur länge jag kan hålla liv i dom! ;-)

Nu ska jag lägga mig o läsa ut senaste Harlan Coben, den ska åter till bibblan imon!

Natti!