torsdag 13 juni 2013

Mätt o trött...

Tror jag är lite sliten efter pluggprojektet, för pigg känner jag mig sannerligen inte! Var ju ute o sprang i måndags o jisses vilken träningsvärk jag haft! Körde väl lite styrka med, men inte så mycket. Har lite o ta igen här tror jag. Fick massage igår o det var skön-ont kan man säga. Nu har jag ätit en mycket god hemmagjord nötfärsburgare som sambon har gjort, men hjälp vad mätta jag blev! Han är lite big-size glad så den var i största laget. Har varit ute med Poppan en sväng o kört ett upplet vilket gick fin-fint, sen har jag kört lydnad på tomten. Det känns som om hon kommit lite längre bak i ff, får se vad träningspolarna säger! Sen har jag kört plats. Fick tips av Anneli som hon testade när hon var hundvakt och det har funkat kanon! Hon ligger lugnt och stabilt. Idag drog de igång o sköt på skjutbanan som tusan under tiden, men det brydde hon sig nada om. Har kört lite hakan ner vid sidan av och då pratar vi sekunder, men det har hon åxå hajat. Kör inte kryp nu parallellt för hon har så lätt att ta till aktivitet.

Igår var jag en sväng på Forserums bk o körde lite kedjning och ff förstås. Helt själv var jag och Poppy skötte sig ypperligt! Kunde länka ihop några moment och hon skötte sig. Fokuserade lite på hopp och hon hoppar ut fint och sätter sig på kommando. Ingången är väl lite sådär, hon stöter gärna i mig, men det kommer väl. GIck en skön promenix innan och sen plockade jag Ängabollar! Åh vad de är fina!

Ska ut o gå en rask runda så jag blir lite varm o sen blir det sängen. Tänkte cykla imon, cykeln är lagad (igen!) och jag har fått ett nytt super-däck... Får se hur länge det håller! På kvällen blir det familjesamkväm. Brorsans ena grabb tar examen (heter det så när det är gymnasiet?!?) Ska bli trevligt. Det är visst ett SM i helgen i Falkenberg med har jag förträngt... Fick förfrågan om jag skulle åka ner, men vet i katten om jag orkar det! Träningskompisen Sussi tävlar på söndag så det vore lite kul att åka o titta på o lördagen vill jag ju egentligen fixa på kontoret o lata mig o träna hund. Får se hur jag gör.

Nu ska jag läsa bok en stund o sen blir det motion!
Tjo!
H