måndag 10 juni 2013

Ledig efter långhelg

Så skönt! Har varit ganska lugnt på jobbet, men en del annat runtomkring. Mycket på måndagen dock, gick i ett. Kanonväder när jag kom hem så då fick jag ett ryck o stack ut o sprang, Ubbarpsrundan, 6,5 km i lugnt tempo. Stannade till vid en göl o stretchade o Poppan badade - Lycka, tycker hon! :-) Hade eg tänkt åka till klubben, men det kom annat emellan hemma o jag blev sen så då blev det en uppfräschning av sovrummet och lydnad hemma istället. Jobbar med ff som vanligt. Prova lite olika belöningspunkter och det gick ganska bra tycker jag. Körde nån plats med kampbelöning ( jag vet, det låter helt osannolikt...) Men det gick bra!

I morse började kissrundan med att hon for upp på verandan efter grannens katt... :-I Lagom nöjd matte. Sen skulle vi gå en sväng till å öppnade ytterdörren, då skuttade rådjurseländet över tomten en liten bit bort. Hon gjorde en uppstart som hon avbröt direkt på mattes NEJ! Då kom hon nöjt tillbaka o fick faktiskt rolig belöning.

Idag skulle jag göra det sista på uppsatsen. Då har pluggkompisen glömt att skicka den till mig... :-/ Trött jag blir! Jag har liksom bara idag på mig. Fick som tur var tag i henne i ett mess så hon skulle skicka den nu på fm. Hon är på jobbet, men hon kunde visst komma åt den. Får se om hon gjort det hon skulle.. Sen ska jag göra ett röj här hemma med kontoret. Jag ska göra mig av med mitt skrivbord. Har ju ingen stationär dator längre o sitter helst i fåtöljen med min bärbara. Då får vi lite mer space på kontoret och det blir mer lättstädat. Får se om det går att sälja eller om vi slänger det. Är väl lättare till hösten kanske. Sen har vi telefonmöte med SFPO ikväll. Sista innan sommaren. Träning med Poppan blir det åxå. Ska lägga ett spår, lite skönt nu när de inte är så varmt och torrt! Min lilla bil behöver lite fix åxå. Bromslampan för ABS:en lyser. Ska prata med sambon var jag ska lämna den. Det behövs nämligen göras någon datasökning...
Försökte ta kort på gyttjebrotterskan... Inte det lättaste ! Är still typ en µ-sekund...

Ha en skön dag!
H