onsdag 5 juni 2013

Borta bra men hemma bäst!

Äntligen hemma från ett regnigt Prag! Det har varit jättetrevligt ändå, men det var mycket vatten... Floden var översvämmad o på bilden är det en gångväg och en restaurang till höger å de försöker rädda det som går. Floden steg ännu högre efter och gamla stan närmast Karlsbron blev avstängd för biltrafik. Karlsbron blev även den avstängd från gångare så man fick gå en annan bro.

Men vi roade oss ju inte bara... vi var ju på konferens åxå! Det var en bra konferens, kanske inte den bästa, men en del matnyttigt. Framförallt träffar man mycket folk o skapade många kontakter vilket alltid är roligt. Minglandet är ju halva grejen! Från den föreningen som jag är med i styrelsens så hade vi en poster om diplomeringen. Den såg ut så här:
Hmmm... Syns ju inte så tydligt vad det står, precis, men den blev ju antagen i alla fall! Vi bodde jättebra så vi behövde bara åka en hållplats med metron för att komma till konferensen. Det var ju skönt för det regnade ju som sagt. Men på em/kvällarna var det lite uppehåll så vi kunde gå en sväng o vi hittade riktiga guldpärlor till restauranger. Ska återkomma med lite fakta kring detta, kan vara bra för nån annan som kanske ska dit! Vad vet jag! Hotellet var åxå finfint. 5-10 min promenad från Vaclav-platsen. Fräscha rum o god frukost.

På måndagen var vi helt lediga o då gick vi på en Marilyn Monroe utställning som gästade staden. Det var intressant o lite sorgligt faktiskt. Det var text o bilder o de hade en mängd av kläder o skor som hon hade haft. Jag har faktiskt inte sett någon film med henne, men kanske får göra det nu! Sen hoppade vi in på ett ställe o fick Thai-massage. Det var gott! Det var ju ganska ruggigt ute som sagt o det värmde skönt!

Nog om det. Lilla Poppan har haft det bra hos Anneli. Spårat, kört lydnad, cyklat, tränat platsliggning, mm, mm. Vi hann bara ta ett kort snack igår när vi hämtade henne på klubben o Poppy sa att Nähäpp - nu har jag en ny Matte! Anneli kom med en kamptrasa o visade hur hon jobbat med platsen. Då dög inte jag minsann! ;-) Men nu idag duger jag igen, ända tills jag började klippa klorna på henne... Hon fick ett litet sår mellan tassarna, men det ser rätt ok ut, får ha lite koll.

Nu ska jag sitta en stund med korrigering av uppsatsen. Man får alltid lite jobb efter examinationen med förslag till ändringar o så lite missar som hittats så det ska jag sitta med en stund. Den ska in nästa vecka. Pluggkompisen har väl gjort lite, men det mesta är kvar som sagt. Jag är ledig idag o imon så jag får roa mig med det en stund!
Tjing!