fredag 21 juni 2013

Glad midsommar!

Ja då var midsommar här med sol och värme, något kvalmig sådan ska väl erkännas, men hellre det! Vaknade med värsta whiskeyrösten i morse o hosta, men ingen feber = frisk. Beslöt mig därför att hålla på traditionerna, dvs att gå 1-milen vid JOK-stugan. Sambon har ont av sin hälsporre så jag fick med mig kollegan Maggan istället. Det var mycket skönt! Poppy tyckte det var lite ont om bad, men i övrigt helt ok!

Väl hemma så blev det lite lunch och sen operation grovrengöring... Gräset klipptes, plockade undan inne, dammsög och torkade golv med hjälp av sambon som envis muttrade efter att jag dammsuger slarvigt (han torkade golven...) Ibland får jag erkänna för mig själv att tråkiga sysslor (som t ex städning) kan jag mer vara nöjd över ATT jag har städat/torkat golv/tvättat fönster osv men inte så petig med HUR jag har gjort det. Sambon påpekade att det var dåligt dammsugit på sina ställen medans jag nöjt proklamerar att "jag har dammsugit där!". Båda har rätt helt enkelt. Det var egentligen dammsugaren som misskötte sitt jobb, inte jag för jag körde med munstycket precis där! Japp. Så resonerar jag.

Ikväll ska vi till kompisar i Lekeryd, inget avancerat men trevligt! Lörd-sönd ska vi köra träningsläger med gänget ute hos Sussi, det ska bli kul! Spår o lydn o upplet. Hårdkörning. Sen blir det god mat o dryck på kvällen och så sover vi över. Nästa vecka blir det jobb alla dagar utan fredag, kollegan har gått på semester.

Nu ska jag vila min förkylda kropp i ett par timmar innan duschen!

Glad midsommar!