söndag 9 juni 2013

Examinerad o klar, nästan...

Jahapp! Då har vi blivit examinerade som distriktssköterska med magisterexamen. Det var en ceremoni på Elmia med 1300 pers o en hel del som inte kom in... Det gäller nog att tänka om för skolan för att få till en större lokal, alternativt dela upp det. Så här såg jag ut i alla fall!

Alla hade sjalar i olika färger o var riktigt finklädda! Det var ju även sjuksköterskor, socionomer o allt möjligt som var där. Alla fick gå upp på scen o få sitt diplom. Fint ska det va! Sen såg jag igår att vi var i JP i en artikel angående att inte alla kom in. Tråkigt när anhöriga har åkt långt.

Efter ceremonin som var på fm så åkte jag till Riddersberg o käkade lunch med far, bröder med delar av familjerna. Det var trevligt! Sen åkte jag till jobbet. Japp. Ingen examensfest här inte. Det finns liksom inga vikarier så det är bara o jobba på. Det är min 6:e helg i rad som jag jobbar om man räknar med Prag som ju var en jobbrelaterad konferens. Hoppas nån annan tar de lediga turerna nästa helg, för jag känner nog att jag vill vara ledig... Ska strax dit igen några timmar o tidig morgon imon. Till råga på allt fick jag punka (igen) på vägen hem igår. Jag tror snart inte på det själv. 5:e punkan sen i höstas. Grannen har en likadan cykel o han har fått en punka. Jag skaffade ju nya däck men den slangen som var till var lite för liten så den hade lite svårt att fylla ut ordentligt sa sambon o då fick vi inte upp trycket i däcket. Ja, ja, nu får vi laga det igen.

Skulle ju ge lite Prag-tips! Vi bodde på hotell Republic som ligger ett par kvarter från Vaclav-platsen som är Prags Champs Elyseé kan man väl säga. Mycket shopping o mingel. Nedanför den gatan ligger gamla stan å Karlsbron. Vi åt mycket o gott. Bland annat på en italiensk restaurang som heter Cicala o ligger på Zitna 43. Man kommer in i en lite halvsunkig bar å så säger man att man tänker äta o då får man gå ner för en trappa ner i källaren o där öppnar sig en jättemysig restaurang med fantastiskt god italiensk mat! Billigt var det åxå.

En annan kväll var vi ett helt gäng på restaurang Triton som ligger på Vaclavplatsens vänstra sida om man går ner mot floden. Det ligger under hotell Adria och är på samma sätt som Cicala en lite halvdan bar på entréplan å sen när man blir nervisad i källaren så öppnar sig en fantastiskt fin restaurang med finklädda kypare o fantastisk mat. Inte så dyrt heller. Restaurangen har formen av en droppsstensgrotta o känns väldigt lågmäld å mysig.

Efter vi varit på Marilyn Monroe muséet så hamnade vi på Olympia som är en restaurang av mer tjeckiskt snitt. Det har funnits en restaurang där i över 100 år. Vi åt kanongott!



Det var bra att vi bodde så pass centralt, för Metron stängdes från söndag kväll. Så det blev en del promenerande!

Imon blir det jobb igen o sen är jag ledig, troligen både tisdag och onsdag. Skönt! Har lite saker inbokade. Nu väntar jag på att pluggkompisen behagar ansluta till Skype så vi kan gå igenom uppsatsen. Hon ville att vi skulle höras vid 21, men det gick ju inte för min del eftersom jag jobbade så då sköt vi på det till 22 vilket är i senaste laget eftersom jag ska jobba imon kl 7... Nu fick jag ett mess om att hon strax är online o kl är 22,20. Sådär glad blir jag då... Så jag får väl sitta här o vänta en stund till. Får väl surfa runt lite. Imon blir det sen träning på klubben är det tänkt. Har kört lite hemma, men i underkant. Jobbat med ff som vanligt. Får se vad träningskompisarna tycker imon!
Gonatt!