lördag 15 juni 2013

En försovning...

började jag dagen med... Vaknade 6,55! Klockradion hade då varit på i 1,5 timme... Lite trött! Men jag var på plats 7,40 å sen gick det i ett. Börjar jobba kl 7,30 så det var ju ok. Oroar mig lite för sommaren, sårbart att vara själv o redan nu ha en hög belastning. Jag kan inte lämna över till nån på eftermiddagen utan måste ju "göra klart" vilket kan bli sent ibland. Jag hann det jag skulle, trots trafikkaos i stan relaterat till student o krock på E4. Skulle från Tokarp till Huskvarna o körde på riksväg 40 mot stan - tvärstopp! Det var bara att svänga höger mot Helsingborg och E4 och köra över Barnarp å Tenhult och tur var det, det var helt stopp en god stund. Det gjorde att jag i alla fall var klar till kl 17, bara en halvtimme övertid.

Sen var det studentfirande. Brorsans grabb gick ut gymnasiet och där skulle vi vara typ halv 5... Halv 7 dök vi upp, lagom till maten dock! :-) Grabben var kvar en stund o sen drog han ut på stan, förstås. Vem skulle inte gjort det!? Men numera går man inte på vätterstranden som vi gjorde förr, de skulle på Sliver. Tacka vet jag The-Good-Ol-Days! Men det är väl tur att saker o ting förändrar sig! Stagnation är ingen höjdare!

Det var en trevlig kväll och jag drack nog ett glas gott vin för mycket kände jag imorse, men kul var det. Vi fastnar alltid i musiken, Spotify o Youtube går varma de här kvällarna! Jag älskar det! Alla får önska låtar o man får gissa o diskutera.

Vaknade förstås tidigt i dag, typ vid 6. Kom väl i säng vid halv två. Men låg drog mig till 8 i alla fall. Då är talbok kanon. Kan lyssna en stund o slumra till igen. Sambon skulle iväg o jobba. Slappade framför datorn en stund o sen gick jag långpromenix med Poppan. Det var varmt o skönt! Efter det så fick hon ett välbehövligt bad o sen värsta springspelet... Filmade det, men det har inte överförts till datorn än, görs per nån automatik... Sen har jag sovit några timmar i eftermiddag. Kände mig inte alls piggare efter det dock. Masade mig iväg i bil på kvällen o körde upplet o lydn med Poppan. Hon är fantastisk på upplet! Vet att jag nämnt det innan... ;-) två korridorer mitt emot varandra o 5 föremål. Klockrent o nästan helt utan tugg. Söta! :-) I lydnaden körde vi igenom lite apportering. Gick åxå skitbra! Sen fritt följ förstås...Kändes hyfsat. Måste ha en påtitt, förhoppningsvis imon eller på måndag. Å sen vårt lilla projekt... platsen! Det går skitbra nu! Kör med kamp o hon sköter sig kanon! Ingen lydnads-lydnads plats, men hon ligger o det känns stadigt vilket är det absolut viktigaste! Ska börja introducera det lite på klubben o så småningom med andra hundar, både i störning o i plats. Det är värsta ångesten o köra plats o inte känna sig säker! Vill inte!

Hade GÄRNA velat gå på Rod Stewart som spelar i Globen ikväll... Men jag upptäckte det igår kväll o fick ingen med mig o ingen hundvakt - jo det hade jag haft i Stockholm i o för sig, snälla Eva erbjöd sig, men jag orkade inte åka Jkpg-Sthlm-Jkpg själv o gå på konsert, men det hade inte stört mig om det varit närmare. Kan vara lite mysigt o göra lite äventyr så där. För några år sen vara jag på konsert utanför Linköping, i slussarna. Då var det 80-tals tema. Howard Jones, Lustans Lakejer, Alphaville, Jakob Hellman och det absolut bästa - Ultravox! Fy vad bra det var! Ångrar det inte alls om man säger så!

Nu ska jag natta mig o läsa bok. Håller på med det sista på en bok som jag inte kommer ihåg vad den heter, jo - Innan floden tar oss! Den är bra, tänkvärd. Känner inte riktigt för att köpa kläder där det står "Tillverkad i Bangladesh"... Tacksamheten över att bo i Sverige ökar!
Natti!