söndag 16 juni 2013

Ingen bra start på veckan...

Har knappt sovit alls inatt. Fy vad tjatigt det är! Började med halsont igår kväll, inte mycket, men tydliga känningar vilket har ökat under natten. Tror väl egentligen inte att det är därför jag inte sovit. Drack lite mer kaffe än vanligt igår, glömde öppna fönstret, stressar lite inför veckans schema med mycket o göra på jobbet, osv, osv. Nu har jag varit uppe sen fyra o kollat färdigt på en film. Jag började kolla på den igår kväll, men tänkte vara duktig o gå o lägga mig i tid vilket jag gjorde vid 22. Skulle nog sett klart på den då istället o kanske sovit, eller kanske inte. Nog med gnäll.

Igår åkte jag till Nässjö Bk o kollade på Sussi Ylle som tävlade högre spår. Tyvärr gick inte spåret, något vilt troligen som störde. Tråkigt! Men nu blir det fokus på spår i sommar inför ny start i höst. Vi passade på att köra uppletande o lydnad istället. Först körde jag ett pass själv med Poppy. De hade speglar där så jag kunde kolla lite och det såg ganska bra ut! Jag tappar henne konstant i vänstersvängarna, men det är ju inte så svårt att åtgärda hoppas jag. Det är som att hon har fått in i skallen att då kan man kolla-runt-lite. Lite annat småplock sen körde vi upplet i tävlingsrutan. 4 tävlingsföremål o hon tog alla utan problem. Vindade in på flera meter. DUKTIG! :-) Sen var det lydnad. Sussi kommenderade och jag blev inropad. Det känns bättre o bättre och hon var med mycket mer än bara för en månad sen. Sen var det dags för plats. Först körde jag ett par själv med kommendering, lite kortare varianter, någon minut, mer eller mindre. Sen körde Sussi med Ylle, hela högre programmet som han gjorde finfint! Sen gjorde vi en plats ihop där Sussi stod bredvid Ylle. Poppan skötte sig kanon! Jag känner mig mycket nöjd!

Har sen ägnat eftermiddagen åt att plocka här hemma o avslutningsvis gå en långprommis med Poppan. Skönt i sommarregn!

Nu är klockan 5,27 så det börjar bli dags o "stiga upp" lite mer officiellt... Min lilla elcykel är lagad och jag har ett nytt superdäck där bak så nu var det väl sjutton om det inte ska hålla! Ska tusan cykla till jobbet trots halsont. Kan inte va så farligt, jag har ju god tid på mig nu så jag slipper bli genomsvett. Värre är väl öset på jobbet o att vara själv, men det är ju bara att jobba på tills man blir klar! Tänkte träna hund på kvällen, klubben förhoppningsvis om det inte blir för sent!

Här kommer nyduschade Poppan! ;=


Gomorron!