onsdag 29 maj 2013

Äntligen i mål... Nästan!

Ungefär så här trött känner jag mig... Äntligen är D-uppsatsen inlämnad o opponerad! Just nu kan jag verkligen inte rekommendera att någon som helst gör något liknande. Fy tusan vad jag är trött på det. Inte nog med att det var ett himla slit, när vi gick upp med den så hade examinatorn flera kommentarer på sådant som vi gjort enligt vår handledare anvisningar... Jag menar, hur ska man förhålla sig då!?!? Hur svårt kan det vara att enas liksom. Som t ex det här med tempus. Vår handledare sa att vi skulle skriva enligt en viss bok, så gjorde vi och nu får vi skriva om det i ett annat tempus. Suck. Flera såna grejor. Men vi gick ett C på den vilket motsvarar en 4:a eller VG vilket jag är helt nöjd med efter allt strul. Jag var dock mest nervös för opponentskapet eftersom den uppsatsen vi skulle opponera på hade väldigt många förbättringsområden... Men det gick faktiskt bra. Vi höll oss till de viktigaste delarna och lade fram synpunkter på det vi tyckte de behövde se över, en av dem gick en del i försvar, men det är till deras nackdel. Vi fick ett A på det så det var ju i topp! Nu har vi lite redigering kvar, sen lämnar vi in den å sen är den ur världen. Det ska bli mycket skönt.

Imon åker jag o en kollega till Prag för konferens i lite ledigt. Det ska åxå bli skönt! Poppy ska vara hos bästa Anneli så jag vet att jag har en välaktiverad hund på tisdag när jag kommer hem! Sambon jobbar ju oregelbundet så vi kunde inte riktigt förlita oss på honom så det kändes tryggast att hon var hos Anneli. Vi tränade innan på klubben idag vilket var första lydnadspasset med Poppan sen i förra veckan. Hon var lite för laddad första vändan, men det gick bättre andra. Ska tillägga att hon då var själv på plan. När hon blir för het så tränger hon. Men hon är helt knäpptyst nu vilket är väldigt skönt. Gustav o Sussi körde med o det gick åxå riktigt bra. Trevligt!

Får väl ta tag i packningsprojektet igen. Det ska vara lite si o så med vädret, regn o sol om vart annat. Svårt att veta vad man ska ha med sig! Men lite snyggt o funktionsjacka å nån fleece får duga. Vill ju inte gå där å frysa! Det blir konferens fred-sönd o sen ledigt o hemfärd på tisdag. Ska försöka lata mig dessemellan o äta gott. Vi ska återse vår "Stamkrog" som vi åt på varje kväll när vi var där. Hoppas det har lika god mat fortfarande!

Nu får jag nog packa lite till!
Natti!