tisdag 14 maj 2013

Vart tog värmen vägen??

Brr!!! Det var kallt o cykla till jobbet idag! Det är ju några häftiga nerförsbackar så då kyler det på. Men det är skönt ändå på nåt sätt. Får en stund för sig själv o lyssna på talbok o lite motion. Jag har längtat efter att få trampa förbi nån cykelkamrat i uppförsbackarna, men än har jag inte sett nån... Men det kommer nog! Cykeln är i alla fall fixad nu - trodde jag... när jag kom hem så tog inte bakbromsen i alla fall. Får lämna in den igen alltså. Kinesisk skit! Den är ju dessutom så snyggt designad så jag får inte på ett bygellås på den. Det är ju inte så genomtänkt. Men i övrigt är jag väldigt nöjd med den! Den är skön o rullar på bra tycker jag.

Idag slutade jag tidigare. Skulle slutat 14,30 igår, men det glömde jag @-) Jag o Poppy åkte ut o la ett spår o gick ett skönt strövtåg i skogen. Spåret gick finfint - men - hon knäckte en spårpinne.. Det går rackarns fort. Så fort hon tar den så - knak! Förbättringsområde! Igår var jag på klubben i körde lydnad. Jag, Sussi, Gustav o Anneli en stund. Gick väl hyfsat. Hon är ju lite laddad där uppe så då hamnar hon lite längre fram o plogar i ff. Då återgick jag lite till att belöna från vänster sida, men det funkar inte när hon är så på hugget. Det är som om hon får en elstöt å så blir hon ännu hetare. Nej, får belöna från höger istället. Hon har svårt med att hålla kontakten, måste ha koll på övrigt. Men nu kunde jag köra henne på plan trots att det var en person med en annan hund som lekte en massa med en boll i ett snöre längre bort. Det var ju otänkbart för några månader sen. Skotten brydde hon sig föga om. Jag o Sussi körde upplet innan. Jag kom på att jag kör ALLTID 4 föremål. Så nu körde jag 3 sen fick det vara bra. Nästa gång ska jag köra 5. Hon är ju så självgående där så det blir liksom inte av att man kör på mindre än 4 om jag inte tänker efter, för jag vet att hon plockar in 4.

Ylle-bylle fick jobba med framåts, likaså Gustavs. Det gick bra tycker jag. Det var mycket folk på plats o det var våfflor i köket, men jag motstod frestelsen o lät bli. Mycket nöjd med mig själv. Sussi åt en för mig med, sa hon! ;-) Jag körde fasta från kl 13 o åt inget på hela kvällen, men kände mig knappt hungrig så det liksom kvittade. Så då ska det väl inte vara några problem att köra så! Nu ska IGF sjunka minsann! ;-) Eller var det IGF?? Kommer tusan inte ihåg, men tillväxthormon var det i alla fall. Idag har jag ätit gott, dock. Var på John Bauer gymnasiet o käkade god fiskgratäng. Sen har dom rackarna efterrättsbuffé... Ja, jag smakade på den. Mätt som en plätt studsade vi sen nerför de 5 våningarna, jag o kollegan. Väl därnere kom jag på att jag glömt min väska... Jag studsade INTE upp. Blurp.

Nu sitter jag i fåtöljen o göttar mig o nöjd hund vilar vid mina fötter. :-) Lyssnar på Rod Stewarts nya cd på Spotify. Jättebra faktiskt! Han hade fått en hyfsad recension i Jp, så jag tänkte att jag kollar väl upp detta. Nu blir jag sugen o gå o lyssna på honom när kommer till Sverige nästa gång. Har alltid velat se honom, gillar hans röst o många av hans låtar. Japp. Så gammal är jag. Men jag vill åxå gå o se Robbie Williams förstås. Får se om vi får till det!

Nu ska jag fortsätta lata mig i väntan på att vi får tillbaka vårt arbete från handledaren imorgon.
Ha en skön kväll!
H