onsdag 22 maj 2013

Snart få jag ta apostlahästarna...

 
Bromsarna paj på bilen, punka på cykeln (igen!) o lite annat o pyssla med... Suck. Men jag tog mig till Linköping o hem idag i alla fall innan den kinkade ihop. Dessutom punka, nu på framdäcket, på elcykeln. Det är bara o gilla läget o ta mounainbiken till jobbet imon. Fullt ös är det på jobbet dessutom så det blir två långa dagar nu, torsdag o fredag. Förhoppningsvis kan sambon titta på bilen på fredag, nu är han i Norge av alla ställen. Lördag är jag ledig å då blir det råplugg inför opponentskapet. Uppsatsen vi ska opponera på känns väl så där, flera förbättringsområden finns... Men det måste man ju säga på ett snyggt sätt. Man kan ju inte direkt säga att man inte tycker att nästan hela bakgrunden inte svarar mot syftet, då skulle man ju som försvarare av sitt arbete bryta ihop. Trösten som jag känner det är att vårt arbete är bättre (som jag tror i alla fall).

Efter heldagen i Linköping, jag fick köra från 8,30-16 eftersom kompisen som skulle haft förmiddagen blev magsjuk ;-( Så jag fick ta över hennes föreläsning med väldigt lite tid o förbereda sig, typ igår vid kl 22 eftersom jag hade grannarna över på middag. Men det har faktiskt gått bra, men fy vad trött man är på sin egen röst i slutet. Bla, bla, bla känns det som. Men de verkade nöjda, så jag får hoppas att det stämde. Efter det träffade jag Sussi o Gustav i Forserum o körde lydnad. Poppy var förvånansvärt samarbetsvillig. Budföring först, sen körde vi alla momenten i appell från läggandet. Gick riktigt bra, nån miss bara. Sen fick hon pausa och sen körde vi linförighet och framförg och det gick åxå bra. Sen tittade vi på detaljerna i ff. Hon har som sagt en tendens att bli lite tight så det försökte vi jobba lite med. Sen fick jag lära mig nåt nytt. I framförgåendet så ställer jag ju hunden, sen brukar jag säga "Fot", å då vänder hon upp mot mig o går in vid sidan, men nähäpp, kommandot är ju "gå fram till hunden o gör helt om marsch". Det har jag inte tänkt på, så då fick jag lära om där. Efter träningen gick jag o  Poppan en längre runda med grabbarna Allan o Ylle o matte Sussi. Det var väldigt skönt. Jag tror att alla dogsen var nöjda efter det. Poppy fick sig en uppläxning av Ylle att "man-springer-inte-rakt-in-i-bogen-på-en-mötande-Rotweiler!" Hon fattade snabbt vinken. Bra gjort, Ylle!

Nu är det natti för imon blir det tidigt. Mountainbike till jobbet betyder dusch på jobbet när man kommer fram, så avfärd får bli vid 6,30, ca. Gäsp...
Gonatt!