lördag 25 maj 2013

Sista rycket...


Ja nu sitter jag här fördjupad i mitt opponentskap. Har försökt studiekamraten i flera dagar och idag fick jag äntligen kontakt. Vi ska skypa i kväll vid 20-tiden, vad gör man inte för en magisterexamen... Jag har delat upp det lite så hon får ta vissa delar o jag andra, men man måste ju läsa allt. Det är otroligt många stavfel och sånt som gör det svårläst, tycker jag. Jag hakar gärna upp mig vid stavfel och jag tycker att det är onödigt att lämna in om man inte har granskat det själv. Men, men, det finns säkert stavfel i vårt med trots både vi och andra har granskat det.

Det har varit fullt upp på jobbet, men jag hann med ett studiebesök av en sjuksköterska som jobbar som lärare från Tanzania. Jag visade runt henne på avdelningen och pratade lite. Hon var helt fascinerad av takliftarna vi har i rummen och dosetterna vi använder för läkemedel bland annat. I Tanzania kan man bara få Morfinpreparat efter en operation och då i max 24 timmar, annars är det bara aspirin och paracetamol som används. Vi använder ju väldigt mycket morfinpreparat för symtomlindring i Sverige, så det är stor skillnad.

Lilla Poppan har inte fått så mycket sysselsättning. Jag har fått jobba övertid och cyklat till o från jobbet så det har blivit mest promenader o lite småplock. Bilen är fortfarande sönder, men körbar. Den ska få gå igenom nån datadiagnostik i nästa vecka. Sambon kollade på den, men hittade inget fel.

Jag ska plugga en stund till, sen får jag hitta på nåt med monstret. Ev till stan en sväng med, vill kolla inte Intersport rean och den nya butiken, XXL. Imon blir det extrajobb, vet dock inte om det blir fm eller kväll än, jag får välja, men kan inte riktigt bestämma mig... Måndag jobb, kvällen hundträning, tisdag upp med uppsatsen och därefter afterwork med studiekamraterna, onsdag jobb, återigen kväll eller dag, vet inte riktigt. Jag måste lämna Poppy på onsdag kväll eller torsdag väldigt tidigt på morgonen eftersom flyget går 9,30 från Göteborg. Därtill en strulande bil. Hmm... Nej, nu får jag försöka bli färdig. Längtar så för att bli av med eländet.
Tjo!
H