tisdag 7 maj 2013

Dessa fotbollsspelare...

Men först måste jag berätta om dagens boktips! Marianne Cederwalls böcker, underbara! Roliga o lite annorlunda. rekommenderas. Den senaste köade jag för på bibblan och var o hämtade i veckan. Läs!

Jodå, igår var det lydnadsträning igen. Jag trodde inte jag skulle hinna hem i hyfsad tid, men jag o Anneli bestämde att köra vid 16,30. Men jag var hemma redan vid 16,30 så då stack jag ut o sprang 6,5 km, men fy vad segt det är! Jag var ju riktigt pigg i benen innan jag gick o blev förkyld i två månader, men det är ett minne blott... Tjock o dan känner jag mig åxå o det gör ju inte saken bättre, men, men, förbättringspotentialen finns ju. Fruktansvärt tråkigt blir det ju med o springa när det bara tar emot o inte är som det brukar, men jag vet ju att det går över. Skulle bara önska att jag fick tummen ur o kom igång med lite intervaller så jag får upp tempot lite, men det kommer nog.

Vi hade tänkt köra lydnad i Tenhult, men först körde Anneli fel o hamnade i Lovsjön (!) ;-) så då dirigerade vi om oss till Barnarp, men där spelade de fotboll. Då bestämde vi Lantbruksskolan, men där spelade de fotboll... då kollade vi ett ställe till i Tenhult, men där hade de satt upp ett hus! Då sket vi i Tenhult o drog till Forserums BK istället o körde där. Vi var helt själva hela kvällen. Skönt!

Jag provade uppvärmning medans Anneli byggde plan och det är svårt nog för Poppans lilla hjärna. Att någon person får gå lös så där o pyssla på avstånd, den måste hållas under uppsikt! Sen blev vi inropade. Jag kör på "här" kommando in och sen Fot innan jag ställer upp. Jag körde ff ett kort med en vinkel. Det gick ganska bra. Sen var det inkallning. Bra! Sen körde jag ställande under marsch o det gick kanon o där fick hon sin belöning. Hon har tentaklerna utåt mellan momenten, men nu köpte hon tävlingsbelöning och fokuserade under momenten, en helt annan känsla än vad jag haft innan.

Därefter blev det fokus på ff. Mitt nya sätt o belöna har gjort susen, men hon ligger fortfarande lite plogig o lite tight, men hon har en annan koncentration på att gå över o hämta belöningen och hon har kommit bak en bit. Vi pillade lite med det en stund. Sen körde Anneli, tävlingsmässigt upplägg, men Glittra var ganska okonc i ff så det gjorde vi om sen o då var det mycket bättre! Det var en bra träning o Poppy känns som hon börjar landa mellan sina tassar. Idag på morgonen har hon legat plats ute i trädgården i ca 5 min utan bekymmer, men hon ville absolut inte ligga o vara passiv igår när Anneli hade sin hund ute. Men sen visade sig att Glittra gav Poppy "onda ögat" och det varvade så klart upp henne.

Nu har vi haft handledning över Skype om uppsatsen i 1,5 timme. Har väl kommit en bit på väg o vi har 13 dagar på oss att sy ihop det här. Vår handledare var väldigt tydlig i slutet av vi behöver träffas för att få till det o det har ju varit megasvårt med hon jag skriver med. Nu har vi bara några dagar till på oss på denna veckan o sen har hon barnen å då kan hon ju inte sitta med det... Så jag sitter väl varje ledig stund igen i nästa vecka.

Nu ska jag till jobbet. Vi har nån utvecklingsdag som jag inte alls känner för, men vi får ju mat i alla fall! ;-)

Tjo
H