lördag 4 maj 2013

Mera hundträning o sooool!


Lite träning vid Axamonsjön! Fokus var att hon skulle hålla kontakten och att hon skulle vara tyst o koncentrerad o testa av min nya belöningsteknik, och det höll. Hon låg lite nära o lite annat, men det var ju inte det vi tittade på just då. Det var ganska mycket runtomkring, men hon skötte sig fint. Hon fattar ju snabbt det lilla gullefjunet! Efter träningen satt vi i solen o tog en kaffe - ljuvligt! Det var till o med folk som badade (läs pensionärer). Hårdhudade typer. Det har inte blivit så mycket mer tränat sen igår. Har varit social med sambo o svärfar på fm o pluggat förstås...Har återigen inte fått kontakt med pluggkompisen så jag vet inte alls hur mycket hon har gjort eller inte gjort inför måndagen när det ska vara inne. Hon skulle sitta ikväll sa hon, men jag vet inte. Om jag inte hört något imon på morgonen så får det bli en heldag med studier så vi har något att lämna in på måndag morgon. Då lär det inte bli mycket hundträning då heller!

Veckan blir körig till o börja med. Måste börja tidigare på måndag - vid 7... jag avskyr o börja 7! Det är stor skillnad på 7 o 7,30. När man ska cykla med så blir det ett himla stim på morgonen. Jag är ju så trött så jag fattar ju inte vad klockan är... Men det är ju konstigt - när jag inte ska jobba, då kan jag vara så himla vaken vid 6 på morgonen. Men går jag upp o kissar då så somnar jag oftast om. Lång dag till 17 blir det åxå, har möte på jobbet. På tisdagen ska jag ha pluggmöte via Skype o sen utvecklingsdag till 17. Onsdag jobbar jag med men sen är jag ledig! Jag tror jag är ledig tills på tisdag i nästa vecka, men jag vet inte säkert. Då blir det hundträning o plugg o hitta ut o städa eller nåt skulle jag tro. Ska till Linköping o föreläsa den 16.e så jag måste förbereda den lite. Palliativ sedering står på programmet.

Idag har jag varit TL på JBK i lydn kl 1 o 2. Det var trevligt men jag var sååå trött innan! Åt mycket god raggmunk o fläsk innan jag åkte vilket la sig som ett lock över absolut all energi... men gott var det! Finns en portion kvar till mig imon, men jag vågar väl knappt äta det om jag måste vara klar i hjärnkontoret med plugget, får väl sova en timme. Sen får det tusan bli sallad i 3 veckor. Goda smoothiesar med förstås.

Nu är det natti.