måndag 20 maj 2013

Ja jisses, hjärtinfarkten nära...

Inlägget jag skrev på morgonen står visst som den 19 mars, men mej veterligt är det den 20. Ja, ja, nu skriver jag en gång till i alla fall. Uppsatsen-from-hell blev inlämnad - 9,55! Varför så sent, jo, dom kom skrivkompisen på igår att hon skulle nog läsa bakgrunden som hon inte läst sen jag vet inte när. Då var det ju en del tempus där som inte var rätt, så blir det liksom, man blir hemmablind. Bakgrund ska vara i imperfekt, men då hade jag skrivit i något-presens-particip. WHAT??? Hon är alltså lite bättre på svenska än jag, men då är jag ändå inte "dålig". Det hade nåt å göra med "har" kontra "hade" tror jag. Till slut fick vi till det o skickade in den. Sen av nån outgrundlig anledning så skulle jag bara in o kolla pluggmailen. Då finns det ett mail från handledaren som det står: Deadline har varit och ni har inte lämnat in ett pappers-ex av arbetet samt självvärdering! WHAT??? nr 2. Vad betydde det? Jag såg värsta scenariot, dvs att vi inte skulle få gå upp i nästa vecka, för så är det ju där inne, missar du att anmäla till en tenta med en minut, så får du skriva upp en annan gång. Jag höll allvarligt på att bryta ihop. Jag ringde handledaren, mailade, inget svar. Det var bara o kasta sig i bilen, in till jobbet, skriva ut eländet o åka o lämna det på skolan. Precis innan jag skulle från jobbet så fick jag ett nytt mail där hon skrev att jag kunde lämna den hos henne. Tack o lov! Självvärderingen har jag skrivit ikväll o mailat. Vi får besked imon när vi ska gå upp o vilka vi ska opponera på.


Dessemellan var det dock en skön dag. Jag var o klippte mig o färgade till det lite. Fick sitta i sköna massagestolen o fick skalpmassage, det var mycket skönt! Sen råkade jag shoppa loss, en jättefin klänning som jag tänker ha i Prag o om det blir nån examensfest eller liknande o ett par skor, Rieker, lite gympa stuk. Ett par röda! Mycket nöjd. 2 500 kr fattigare, men WTF. Det var jag värd.
Kvällen tillbringades på klubben. Promenad o lydnadspass med Sussi o grabbarna o Anneli o Gustav var med en sväng. Först var Poppan helt bedrövlig, hon hade fullt upp å styra upp hela omgivningen. Om jag går på henne där eller drar upp henne mer med boll, t ex så börjar hon ljuda i frustration, så det är en svår balans. Jag var väl lite för matt efter min nästan-hjärtinfarkt på em så jag kände inte att jag orkade med det idag, men sen gick jag o Sussi undan lite o vips, nästan ett helt ff körde vi med kanonkontakt o en ganska bra position!!! ;-) Framförgående blev det åxå. Grabbarna Alla o Ylle skötte sig fint. Ylle hade lite mycket gas på framåts o Allan jobbade med läggande o ställande o ff. Anneli körde länkning vilket gick riktigt bra. En liten fika efteråt, sen bar det hemåt.

Imon skulle jag vara pluggledig egentligen, men måste åka in på fm för jobbarkompisen har mycket. Vid lunch kommer opponentskapen ut, så då drar jag hem. Måste förbereda lite för Linköping på onsdag, ska föreläsa igen o nu även om palliativ registret vilket jag inte har nån plan för än, men det kommer. På onsdag kväll blir det lydn träning på Forserums bk.

Nu är det natti för mig. Poppan har slocknat för länge sen. Bifogar en blombild med låg exponering (!) som sambon tvingade mig i ta i helgen ;-)
Natti!