torsdag 16 maj 2013

Linköping å träning!

Igår var jag i Linköping o föreläste. En trevlig dag! På hemvägen såg jag att fortsättningen på en favvobok kommit ut som pocket o den klippte jag direkt! :-) Trevlig läsning! Slumrade en stund åxå på bussen. Åkte bil upp med en kompis o buss hem. På kvällen blev det träning med Sussi, Anneli o  Gustav i Knektaparken. Med lite ångest åkte jag dit. Fullt med folk o hundar, var skulle jag parkera, osv. Det går ju inte att ställa henne var som i en bil för hon bär ju sig åt även där... Men vi parkerade bakom Atteviks o luckan kunde vara öppen o hon var tyst. Fortsatt fokus på koncentration o mängder med störningar. Det gick väl ganska hyfsat. Alla träningspolarna försökte på sitt sätt o vara en störning (läs störda ;-), undrar om nån såg oss... Jag tyckte faktiskt att hon gick hyfsat i position o nu belönade jag bara från högersidan. Körde egentligen inte något annat direkt. Vågar knappt ha henne lös i en sån miljö, den lilla attackflatan som vi säger här hemma... Lyssnar på Leif GW Perssons "Linda som i Lindamordet" o där använder han det uttrycket... ;-) I förrgår gick jag en sväng med henne o hon var o badade i ett dike o så kom det en joggare o sprang upp lite hastigt bakom oss o när jag ropade på henne o hon såg honom komma upp bakom mig så blev hon inte glad om man säger så, men jag fångade in henne. Sen är hon lite väl glad i katter. Så därav den lilla attackflatan. Men hon är hemskt söt. Nu är hon hur gullefjunig som helst, framförallt kring öronen. Förutom när hon lagt sig i lera vilket händer titt som tätt. En kvällspromenix med grabbarna Allan o Ylle blev det i alla fall igårkväll o hon visade dom alla bad hon kände till längs vägen.

I förrgår kväll var jag o en kompis på bio. Enligt tradition, snabb mat innan, kaffe latte att ta med o var sin choklad boll o sen bio. Vi var på Side effects. Den var bra, smart o en intrig som inte var så lätt att räkna ut innan.
Det var inte fullsatt... men det kom faktiskt två till! Det var ju fint väder ute! Men jag tycker det blåser för mycket. Man håller ju på att blåsa bort!

Idag blir det plugg. Heldag. Ska göra färdigt så långt jag kan. Pluggkompisen har väl inte direkt lyst med sitt flit men nu fick jag ett mail att hon ska sitta med det söndag kväll/natt. Det innebär att jag måste upp grymt tidigt på måndag o göra färdigt finishen i arbetet eftersom jag håller i strukturen o referenserna. Det ska ju vara jättefint väder idag o varmt så jag får väl se om jag kan sitta ute o jobba lite. Det är så svårt att se på datorn bara i solljuset!  I helgen sen blir det jobb!

Ha en bra helg!
Tjing!