fredag 10 maj 2013

Lite seg idag...

Liiite seg idag... Började morronen i min hänggunga på altanen. Börjat på en bra bok som jag fått i födelsedagspresent. Orkade läsa en stund sen bara satt jag. Masade mig till slut upp o gick promenixen med Fluffy-the-dog. Hon var inte seg... Ingen promenad utan bad, sa Poppy o upptäckte ALLA pölar längs rundan. Är de inte djupa nog så lägger man sig helt enkelt i pölen så är det löst. Hon borde in vara kinkig med kryp i blött underlag... men det är väl skillnad när hon själv inte får bestämma skulle jag tro! ;-)

Igår var det hårdkörning med plugget. Jag o skrivkompisen möttes på halva vägen var i Borås. Jag hade ju stimmat o letat var vi kunde sitta, vilket inte var det lättaste när det är helgdag. Men till slut fick jag fatt i ett café som heter Viskan café som öppnade kl 10. Det var ett mysigt ställe! O vilka bakverk sen då... men jag höll mig. Fast en chokladboll köpte jag men kontrade med en räksallad.
Här var vår hörna! Vi belamrade helt enkelt ett bord där o satt till kl 16 ca. Det var fullt med folk nästan hela tiden, men det verkade inte vara några bekymmer som tur var. VI fick ganska mycket gjort. Nästan hela resultatdiskussionen, kliniska implikationer samt slutsatsen som jag skrivit innan. Sen fick jag vänta en timme på bussen för jag måste sett fel tid så den gick vid 17,30 istället för en timme tidigare som jag trott... men då jobbade jag en timme till. Sambon hämtade mig i stan o sen gick vi till En italienare och en grek o käkade. Jag var utsvulten... Poppy fick en promenix o sen fördjupade jag mig i studierna ett par timmar till o stängde ner vid 23,30. Då kunde jag skicka in det. Idag tar jag pluggledigt. Nu kan pluggkompisen sitta lörd o sönd, sen har hon barnen... så jag räknar med att jag får o göra nästa vecka igen, men jag ska ligga lågt i helgen. Ska börja ta tag i saker här hemma - och träna hund! Det har legat lite lågt nu några dar.

Idag ska vi till Elmia en sväng o sen ska jag jobba kväll. Så Poppy får umgås med husse.

Tjingeling!