tisdag 9 juli 2013

Försmak på semestern!

Efter att ha jobbat sönd kväll o måndag dag så drog jag till Malmö där min kusin med familj bor. Vi träffas inte så ofta, men när vi ses så är det efterlängtat! Hon o hennes make har 2 goa barn, tvillingar i 11-årsåldern. De bor fint i ett nybyggt område i Bunkeflostrand som ligger precis vid sista avfarten till Öresundsbron. De hade tur o köpte ett äldre hus i området med stor tomt för ca 10 år sen. efter det så har ett helt nytt bostadsområde växt upp med många parhus o liknande, så de bor som i en oas med en fin trädgård med en lite fotbollsplan o pool. Mina bröder med familjer var åxå nere så vi käkade go middag o satt ute o pratade till kl 02... Efter en halvhyfsad sömn så klev vi upp vid 9-snåret o då kom min moster o morbror över som bor i området. Riktigt familjemys! Jag o brorsans dotter som är 5 år låg nog två timmar i poolen sen. Försökte lära henne o simma! Gick väl så där. Mer hundsim än armtag ;-) Hon nådde inte riktigt botten mer än vid trappan ner. Vid 14 skulle hela gänget dra över till Tivoli så jag styrde hemåt. Men hamnade här:

Det är visst det största köpcentret i Norden, å stort var det... Köpte lite sängkläder o lite annat smått o gott. Sen var det hemåt som gällde. Väl hemma la jag ett spår till Poppan på ett nyslaget gärde. Jag bytte skor till gummistövlar precis innan jag gick iväg. Det fick väl ligga en timme ca. Sen tog vi en promenix till spåret o så släppte jag på. Men det var svårt! Hon hade jättesvårt att fästa! Letade o följde en liten bit, tappade igen, hittade det, osv. Hon hittade 1 pinne av 3 och slutet. Jag hade lagt lite busigt med, några krumelurer o någon spets. Det blåste rätt friskt både från höger o vänster så det var bara att konstatera att det var svårt! Skönt ändå att hon fäste i slutet o fick nån förstärkning för hon hade jobbat bra. Imon ska jag spåra med Sussi o då blir det ett lättare spår.

Lilla Poppan har börjat löpa åxå... Känns som att det inte var så länge sen! Februari tror jag. Kan bara säga att hon kommer vara i höglöp på lägret... Suck. Men så är det. Hon har ju varit lite annorlunda sista tiden, ganska medgörlig, hyfsat lydig, lyfter på benet när hon kissar o inte riktigt samma driv. Nosig å dan. Kanske delvis förklarar det konstiga uppletandet i helgen. Hmmm... vet inte. Det är som det är!

Nu ska jag gå o lägga mig. Ska jobba ons-fred o sen hela nästa vecka. Räknar ner kan jag säga...Är rätt trött!

Natti!