fredag 12 juli 2013

Nedräkning...

Ledig helg o sen 5 pass kvar... Slutar tidigare alla passen utan på onsdagen då jag går till 16,30! Får se hur länge det håller... Jag ska sluta 14,30 på tisdagen, men det funkade inte pga läkarbesök så vi får väl se. Det är hemskt skönt att komma hem en stund tidigare än kl 17! Det känns då som man har eftermiddagen på sig!

Nu har vi varit o cyklat en 7,5:a med Poppan. Det var rätt tätt o snårigt på sina ställen, men skuggigt. Det är ju över 20 grader ute trots att klockan är 20. Det blir ingen lydnad idag eller andra äventyr. Ska egentligen göra sallad o städa, men det finns ju så mycket annat att göra en fredag kväll! ;-P Salladen ska jag ta tag i strax dock. Det har blivit väldigt sena kvällar nu så ikväll ska jag försöka komma i säng hyfsat. Jag har lämnat in min Samsung nu på Telia, får se vad de säger, så nu har jag min Nokia som jag hade innan. Den har en pek-skärm, inte en touch screen, men den funkar helt ok. Men jag kan inte surfa på den o inte ta hem några appar direkt, men jag överlever. Fördelen är att jag läser mer på kvällen, sitter inte o leker med mobben innan jag somnar!

Lilla Poppan har fått en ny spårsele! En Hurtta för 130 spänn tror jag. De säljer ut för halva priset på A6 zoo. De ska väl lägga ner. Den selen jag har nu har jag haft i 20 år... en skinnsele som är för stor för henne dessutom. Hon är ju så liten o näpen det lilla monstret. Imon får vi hitta på lite lydnad tror jag minsann. Har spanat in en Appell, får se om vi kan få till det tills dess. Hon är lite påverkad av löp o liknande. På Inja märktes det inte nåt när hon löpte eller inte. Poppan har ju inte löpt så många gånger än, så vi får väl se. Nej nu får jag sätta fart på salladen!

Här är lilla Poppan velande på bryggan...

Ha en skön kväll!