måndag 22 juli 2013

Njuter...

Så skönt att bara vara ledig! Gör väl inte så många knop, men några stycken! ;-) Steg upp i ottan idag o gick långrunda med Poppan innan värmen slog till. Vi såg en harunge, en skatunge som inte lärt sig flyga o så kom lille taxen Olle ut när vi gick förbi. Poppy har inte hälsat på honom innan, men nu lade hon sig ner så tjänstvilligt så att han säkert skulle nå upp! Hon är alltså i höglöp... Lite lydnadsträning har det blivit hemmavid ikväll. Hon är pigg o glad trots hög temp o löp. Krypet är lite väl hett, men tekniskt hyfsat bra. Fria följet gick fint åxå, kör själv med lite "Framåt marsch" osv lite då å då. Sen jobbade vi med apporteringen. Hon har inte riktigt hajat ingången med apporten, den blir väl luftig, så jag har varvat med att köra ingång utan apport o med plus att jag vrider mig lite ifrån henne. Det blir bättre o bättre!

Imon åker vi till Dalsland. Har väl ingen särskild plan så där, mest lite trevligt att komma iväg en sväng ihop. Jag åker ju med pappa sen o sambon drar söderut med MC:n. Jag möter inte upp i år, känns som 5 dar på hundpang får räcka, särskilt eftersom jag vill fokusera på hundträning nu samt att komma iordning hemmavid. Har pysslat lite idag, köpt hyllor till CD-skivorna o grejat. Äntligen varit o klippt mig. Blev väl hyfsat, luggen blev lite konstig, som oval liksom. Jag är mer van vid en rak lugg, men vadå, har ju ingen betydelse i längden. Känns fräschare nu i alla fall!

I helgen blir det hundläger! fred-sönd. Det ska bli trevligt! Kommer väl vara helt färdig på söndag, då ska jag hem o packa för Skottland. Det blir nog bra med det. Nu ska vi strax åka iväg o hämta utemöbler vi köpt på blocket. Det är nog egentligen mest Poppy som använder dom... Det är hennes trimbord! ;-) Men de vi har nu har gått sönder, så imon blir det en sväng till sortergården innan avfärd för att slänga en hel massa skräp, men vi har ingen brådska.

Blir inte så mycket fotat nu, min gamla mobbe är inte direktuppkopplad till nätet på samma sätt som min nya, men här kommer en bild från morgonpromenixen!



Hejsansvejsan!
H