tisdag 16 juli 2013

TRE dagar kvar...

Räknar ner som sagt! Lite lätt stressad för jag är inte ikapp riktigt in och det finns en risk för att oplanerat inkommer, men, men, då får det väl bli lite övertid då. Känns skönt att lämna över i hyfsad ordning o kontroll!

Ikväll var det kalas för brorsdotter, Lisa, 6 år. Go o gla hon är! Det var trevligt som alltid. Poppy har dock inte fått så mycket aktivitet, jag stack ut o sprang en kortis med lite intervaller och styrka o det kändes i låren... Men igår var jag på klubben o körde lydn med Anneli. Jag fick gå skyddsfig för Glittra o det var inte igår... men det gick bra! Lilla Poppan körde hopp o apporteringar. Sen lånade jag en kille o körde budföring på. Hon springer dit i full fart o sen tar hon en lov tillbaka. Nu visade jag en rolig boll med en plinga i innan, men jag får nog lägga på lite mer till mig. Nyhetens behag har nog försvunnit där plus att jag har kört mycket lek hos mottagaren. Orutinerat... men, men. Det löser sig. Poppan behöver mycket kommendering så det var en hel del sånt igår och det var nyttigt. Hon får verkligen tänka till. Jag är ju himla fjantig o försiktig av mig, Anneli vågar mer o jag sejfar. Bra! För då blir jag lite tvingad att ta ut svängarna lite! Körde även lite grunder till framåts. Skickar fram till pinne med gotte o sen får hon gå vidare i sakta marsch. Tack vare att jag jobbat en del med framförgåendet så fattar hon direkt. Kunde omgående gå ut på 25 m o skicka till pinnen o sen gick hon ner i skritt vid pinnen och gick bortåt. Hon är klipsk den där damen!

För övrigt har hon löpt i lite mer än en vecka nu o hon är GANSKA nosig om man säger så. Om man säger till henne på skarpen nu, t ex om hon nosar eller är olydig på annat sätt, då får man passa sig så hon inte kör en nostackling rakt i nyllet, å det gör ont kan jag säga. Fick en huggtand på hakan igår. Hon stöter med öppen mun och det går blixtsnabbt. Även husse har fått sig nån smäll. Konstigt att hon börjar göra det där igen, vi har liksom pratat igenom det. Men hållbarheten  i det var nog inte så lång. I övrigt är hon fortsatt go o charmig o gullig! Idag stoppade jag henne på ett rådjur som stack upp bara ca 7 meter framför. Jätteduktigt av henne! Jakten är ju annars ett av hennes favvo...

Nu blir det läggdax här o hopp in i duschen. Det är ju ganska varmt fortfarande så det tar emot lite. Min stackars telefon är fortfarande på lagning så några bilder blir det inte...

natti!
H