onsdag 17 juli 2013

Supereffektiv!

som jag är så kom jag iväg från jobbet vid 14,30 enligt schema! Det var mycket skönt, strålande väder som det är. Cyklade en omväg hem över Bashult och Västansjö - ljuvligt! Väl hemma så blev det lite pyssel innan jag tog Poppan och stack iväg o plockade hjortron. ½ liter på en kvart - inte illa! Sen hade jag fått för mig att jag skulle åka till Höglandets BK o träna. Har aldrig varit där, men miljöträning är aldrig fel! Det var lite folk där, men ingen som tränade hund när jag kom. Värmde upp lite med kontakt och lite boll, sen gick jag upp på plan o fångade in henne på ff och körde ett mindre program, sen framförgående och sist läggande. Det gick jättebra! Förbättringspotential, javisst, men helt ok. Hon blev lite frustrerad vid läggandet - Var tusan är min boll!? Jag bröt vid läggandet så hon fick belöning direkt när jag gick tillbaka. Sen tränade vi en stund på ingångar bland annat. Sen tog jag resten av appellen, inkallning, hopp och apportering. Det gick åxå bra, men hon sätter sig lite långt ut på både hopp o app, så då jobbade jag lite till med ingångarna i de situationerna. Sen blev det vattenpaus!

Sen var det en annan kille med en labbe som gick upp o körde, då gick jag tillbaka till planen o körde lite till, sen frågade jag om vi kunde lägga en plats o det gick bra. Båda hundarna skötte sig kanon! Poppy gav nästan inte den andra hunden en blick! :-))

Hon var pigg o glad hela passet trots att termometern visade 25 grader i skuggan, det känns bra! Som belöning stack vi iväg till vår "egna" lilla strand o badade. Jag hade inga badkläder med mig, men en hund-handduk fick duga o sen var det väl bara att näcka.

Mina hjortron har nu blivit sylt o avsmakade med lite plättar! Snart sängen inför en hektiskt förmiddag på jobbet imon, men snart, snart... B-)

Natti!