lördag 30 november 2013

Upp-tempo-vecka!

Ja denna veckan har gått i raketfart! Jobbat dagtid o olika event på kvällarna. I tisdags firade vi kollegor på jobbet. Vi var på Salong Claes o de fick lite hjälp med frillorna, så även vi! Jag bokade faktiskt en tid för klippning. Jag fick avboka den tid jag hade bokat där jag brukar gå o hon hade inte tid igen föräns i slutet av januari, så då bidde det en tid här istället. Får se vad hon hittar på! I onsdags var jag på "vinklubb"! Jag, min fd granne o en vän till henne håller i det o vi bjöd i vår tur in var sin vän så vi blev 6 stycken. Det var väldigt trevlig, men lugnt... Jag smuttade mest o sambon hämtade oss vid 21,45. Till förrätt fick vi foie gras (anklever) med fikonmarmelad med ett sauternes vin som var finfint! Sen fick vi rökt lax med olika tillbehör å så fick vi testa 3 olika viner till det. Jag smakade försiktigt på alla tre o vi var alla enade vilket som var bäst till laxen. Det var det som han på systemet hade sagt! :-)

I torsdags var jag o Lisette hos Gunnar o körde. Poppy förbättrar sig för varje gång. Nu kunde jag jobba med henne trots att en annan tjej kom upp med sin andra Rotweilerhane o körde med honom! :-) Poppy var väldigt konfunderad men funderade aldrig över att sticka dit! Det var nog mest matte som var orolig! ;-O

Idag har jag o Poppan kört spår å uppletande med Sussi, Ninni o Rikard vilket var mycket trevligt! Uppletande var 4 olika korridorer på olika håll, de fick jobba lite! Det var inte så mycket vind o frånvind i 2 korridorer. Spåret gick i full fart, snabbare än det brukar så hon gick över en apport på en längre raksträcka, men de andra var hon tydlig med. Ikväll kommer kompisar så vi har hållt på med mat här i några timmar o städat. Ett par ljusstakar har åkt upp åxå. Imon fyller sambon år så vi får se vad det blir då!

Jag har en latent förkylning som ligger o gror, men jag har varit ute o sprungit några gånger lite försiktigt ändå (typ 8 km! ;-) men i lugnt tempo. Det känns inte som det förändrat nåt, men jag undviker intervallerna. Behöver nog ta det lugnt nån dag så är jag på banan igen!



Lilla attack-flatan i farten mot stackars Ylle! Vi kallar henne attack-flatan för hon attackerar oss o lyfter på benet när hon kissar... ;-) Men Ylle ger man sig inte på, hon springer i full fart fram emot honom, sen slår hon på en tvärnit innan hon är framme...

Ha en skön kväll!
H