måndag 11 november 2013

Idag var halt!

Första cykelvurpan på väldigt många år avklarad idag. Det var nån minus hemma, men jag cyklar ju en del på grusväg så jag tänkte inte så mycket på det. Sen hade de ju saltat på gamla nässjövägen o det var en del grus på cykelvägen ner mot Ekhagen så det var inga bekymmer. Sen kom jag på Ekhagsringen och skulle bara korsa vägen o köra in på parkeringen - PANG sa det sen låg jag där. Det räckte med det lilla jag lutade cykeln för att svänga. Inga större blessyrer dock, en blåmarmorerad underarm o underben bara. Cykeln fick sig dock nån törn, baklyset pajade, ena trampan gick sönder o nyckeln till batteriet böjde sig, men det kunde jag räta ut igen tack o lov. Ja, ja, det var bara å borsta av sig o gå i jobba. Cykelkorgen som var fastspänd där bak rök också ja. Men det var ju inga bekymmer, den var fastsatt med buntband. Men det går så himla fort! Man hinner ju inte tänka innan man ligger där! Så nu har sambon satt cykelförbud om det är minusgrader. Jag ska inte köpa dubbar utan då får jag ta bilen. Annars trivs jag förträffligt med att cykla. Det tar cirka 15 min längre än med bil - till jobbet ska jag väl tillägga... Det tar lite längre tid hem eftersom det är så mycket uppför.

Igår var jag i skogen på morgonen o styrde o ställde med platsliggning o spår. Det är lite mer nervpåfrestande när man inte själv har gått spåren o har koll. Ska allt klaffa? Men med i huvudsak rutinerade spårläggare så funkade det fint. Alltid nåt litet strul så där, men med lite flexibilitet löste det sig. Sen åkte jag till klubben o lastade av allt sen drog jag hem. Kände liksom inte att jag kunde vara borta en hel helg till. Har inte varit närvarande sista tre helgerna liksom. Vi tog tag i lite saker hemma istället, åkte o shoppade hyllor o satte upp till verkstadsgrejor osv. Cyklade med Poppan o körde intervaller med bollkastaren. Det var nyttigt för henne. Hon får både springa o använda näsan. Körde på gärde o så får hon sitta kvar när jag kastar o sen får hon leta. Men hon är snabb o hitta.

Ikväll har jag varit i Skillingaryd o kört med Sussi o Ninni. Först var det ganska mycket folk o hundar så då kunde jag inte köra nåt knappt, men sen försvann de o då blev det lite mer tränat. Hon är rätt het för närvarande så fokus blev på att lugna ner. Hon fick även gå lilla stegen o det var lite nytt för henne! Hon har gått den innan, men nu låg det liksom steg mellan stegen o då blev det helkonstigt. Men hon är rolig, om hon drullar av eller det blir lite stressigt för henne så fort man vänder ryggen till så är hon på väg upp igen! Det ska gå! :-)

Imon ska jag ha lite ledigt på morgonen. Jag o Poppan ska ut o springa o sen åker jag till jobbet så jag är där vid 9,30 cirka. Vi har nån utbildningsdag på em där vi ska föreläsa å det håller på till 17 o sen ska vi äta o lyssna på nån teater tror jag o jag vill inte missa träning. På onsdag ska jag Yoga tänkte jag o träna Poppan innan. Lilla Poppan är lite i citrondimma idag för jag har kört med halsbandet på när vi var på Attilla. Först satte jag naturligtvis på det upp o ner ;-/ Mörkt o kallt om fingrarna som tusan. Men jag hade parkerat en liten bit därifrån så hon inte hade så mycket retningar. jag hörde ett litet skall, men sen var det tyst. Får väl se hur länge det håller i sig! :-)

Nu ska jag gå o slagga. Får se hur min lekamen känns imon...

Natti!
H