lördag 9 november 2013

Hektiskt lördag...

Ja kära nån. Det började med att Poppan snodde toarullen o galoppade iväg med vid frukost. VI måste ställa undan den (den står på badkarskanten eftersom det inte finns nånstans att sätta fast den på) när det är ungefär hälften kvar för då vill liksom hon ha den. Hon får själva toarullen när den är slut för då vill hon käka upp den så vi får väl skylla oss själva.

Sen drog jag ut till spårmarkerna i Mullsjö, skulle träffa Anneli där kl 9. När vi var upp o tittade på ett par spår o Poppan var med så rätt som det var stack den upp en hare framför näsan o sen var Poppan och den puts väck o jag vrålande som en idiot. Hon vände ju o kom tillbaka, men det är inte ok. Sen fick hon vara i bilen när jag gick mitt spår o när jag kom tillbaka hade hon käka hål på den nya madrassen o det är hur många vita frigolitpyllor i hela buren...



Och ja, de fastnar i pälsen... Men, men. Jag träffade kollega Lisa vid 10 o vi stack ut o sprang i regnet, 9 km blev det i ett 7 km tempo, ett antal backar, både branta o lite mindre branta. Jag fick kämpa på men det gick! Poppan fick vara i draglinan o lite hjälp hade jag väl ibland vilket var skönt. Lisa har något bättre kondis än mig om man säger så, men jag fick styra. Min baksida lår krampar i lite brantare uppförsbacke så därför fick vi gå lite efter backen ibland. Helt dyngsur men ganska nöjd ändå kom vi till slut åter till bilarna. Otroligt vacker terräng i Mullsjö måste jag säga! Synd att det ligger himla långt från Jönköping o det är en otroligt tråkig väg mellan Jönköping o Mullsjö. Det får alltså räcka med gästspel!

Sen köpte jag en sallad på Landéns o en supergod morotskaka till mig, Sussi o Gustav, sen drog jag mot klubben i nya o torra kläder (men alldeles för lite kände jag) Regnet envisades med att fortsätta ösa ner. Vi byggde i alla fall bana o det visar sig att jag slipper köra eliten å Sussi tar den istället, så jag kan bara åka upp till Mullsjö o vara TL på spåret, åter till klubben o lämna grejer o sen hem. Stannar inte kvar i tittar på skyddet, måste hem o trötta ut monstret på nåt sätt. Lydnaden gick ganska bra. Framåtsändande, inkallning o fritt följ. Hon kändes ganska lagom i form efter ett spår o nästan 1 mil joggning o en harjakt. Då vet man det liksom... ;-)

Nu har vi ätit god mat hos grannen o jag avvek tidigt å ställer klockan på 4,30. Två klockor. Vill absolut inte försova mig. Glömde ju ett par grejor på klubben som jag ville ha med mig, men jag åker ändå den vägen. Hoppas på uppehåll imon!

Natti!
H